Koh Chang

Nu har jag tjurat klart och försöker igen.
Vi har just anlänt Bangkok och  checkat  in på hotellet här sista natten innan hemresa imorgon.
Hoppas på bättre uppkoppling här..

Efter fyra dagars återhämtning i Rayong drog vi till Koh Chang i tre nätter med Rosie och Detlef.
Vi hade först tänkt att åka till Pattaya och träffa Håkan och Wannitha och ta katamaranen till Hua Hin men insåg att tiden ej skulle räcka till med två hotellbyten båtfärd osv.
Så,det blev Chang även denna gång.
Det gjorde inget för vi trivs så himla bra där, dessutom skulle vi ändå träffa Håkan och Wannitha i Rayong senare.
 Vi hade tre väldigt trevliga dagar med R&D 😃
(null)
Vi tog en taxi från Rayong som skulle följa med färjan över och köra oss ända fram till hotellet.
Chauffören tog en helt annan färja än den vi brukar åka.
Det var en rostig gammal skorv som inte ens hade toa ombord.

(null)

(null)
Vi bänkade oss nära flytvästarna och hoppades på att slippa simma i land.
Taxichauffören hade tydligen någon slags rabatt på den färjan och pungade oss på bra betalt såklart.
Vi bodde på Bamboo resort, samma som sist.
Stef o jag fick även samma rum haha.
Efter lunch tog jag en massage sen gick vi till skräddarn och valde ut nya skjorttyger till Stef.
(null)
Smidigt med även samma skräddare som hade måtten och allt kvar.

På kvällen handlade vi lite käk på gatan och åt på vår balkong sen drog vi till Oodies place.
Oodie är en äldre man som startade en livemusikpub för länge länge sen.
Den har bara blivit strörre och större med åren och är fullbokad varje kväll i veckan.
Oodie själv spelar bara med i bandet någon timma på kvällen men det är nya gästartister som kommer och går.
Mycket trevligt ställe.

(null)

(null)

(null)

(null)
Oodie i mitten.
Vi ramlade in framåt tolv till hotellet.
Dagen därpå blev det sol och bad samt lite mera massage.
Rosie o jag fixade fötter och händer.
(null)
Det var så himla gott med mat från gatan så vi gjorde samma även denna kväll.
Vi hittade ett bord och några stolar och dukade upp en buffé utanför balkongen.

(null)

(null)

(null)
Knallade bort till Oodies även den kvällen.
Det var trevligt men blev lite upprepning på nåt sätt så vi gick  hem  vid elvatiden.
Sista kvällen käkade vi oxfilé på beachen.
Det var nog den möraste köttbit jag ätit tror jag, så gott.
Ibland är det gott med nåt annat än thaimat faktiskt.
Vi kollade på den obligatoriska eld showen och lyssnade på lite livemusik.
Mycket trivsamt.
(null)

(null)

(null)
Tre dagar går fort!
Ytterligare en resdag framför oss.
Försökte få i mig lite stadig frukost innan avfärd , inte lätt för en icke frukostälskare som jag men lite spagetti och köttfärssås fick jag i mig 😬
( längtar efter fullkornsbröd med prästost och osötad yoghurt nu )
(null)

(null)

Nu hade vi fyra dagar kvar i Rayong innan vi skulle till Bangkok sista natten.
Vanna  ville ta med mig till sin massör innan vi åker hem.
Den torteraren ska jag berätta om i nästa inlägg 😫😄
Nu är det dax för mat.
Får lite lätt panik över att det endast är tre gånger kvar denna resa att njuta av detta lands underbart goda mat!
Tiden går för fort.
Alla fall när man vill åka runt lite i landet.
På tre veckor har sex dagar gått bort i restid men så blir det tyvärr.
Nästa gång blir det minst fyra veckor.  Men det får bli när man är pensionär 😬

Avslutar med två bilder på underbara Koh Chang.
(null)

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0