Hemma!


Nu är det på detta viset att för andra gången jag ska publicera ett inlägg börjar sista bilden jag laddat upp att hänga upp sig.
Väntar och väntar i en halvtimma, inget händer.
Till slut måste jag bryta och en timmas skrivande puts veck.
Det var i Bangkok sista dagen.
Har letat och letat även  i ICloud men det finns ingenstans.
Det är såå himla ledsamt.
Nu när det gått tre dagar har jag svårt att komma ihåg allt jag skrev men ska försöka återskapa.

Tillbaka i Rayong träffade vi Håkan Wannitha samt Leif och Bettan som just kommit dit.
Vi åkte gemensamt till Vietnamesen och käkade.
(null)
Ett ställe som måste besökas varje gång vi är där.
Ett matställle dit väldigt få turister äter på tydligen för det är alltid folktomt när vi kommer.
Tyvärr så har dom bytt ut personal för de som serverade verkade närmast skräckslagna när vi dundrade in...
Maten är i allafall fantastisk och vi hade väldigt trevligt.

Ett stopp på Baywatch bar med sang som soppolot (thailändsk Rom med ananasjuice) innan sänggåendet är också kutym.
(null)

(null)


Det blev fyra dagar med lite sol och bad.
Vädret har varit så där...väldigt fuktigt och varmt samt mulet och regnigt men solen sken emellanåt.
Vi åkte till Rayong resort och käkade lunch en dag.

(null)

(null)
Härligt att bara få sitta där en stund och känna sig lite lyxig.

Vi bruka bada i dera pool när vi kommer dit men nu är det finito med det.
Endast hotellgäster får bada.

(null)
En rondellhund 🙄

Vanna jag och Wannitha åkte in på skönhetssalong på Rayong Bangkok hospital en dag och gjorde en lyxig ansiktsbehandling sen åkte vi till Lem Tom ett gigantiskt varuhus och käkade lunch.
(null)

(null)
Blev glass med konstiga gelegodisar till efterrätt.
En för övrigt rolig resturang, man betalade hundra bath och fick ett kort som var laddat med pengarna.
Sen gick man till valfritt matställe, beställde mat lämnade in kortet som pengarna drogs på.
Jag åt ris med knaperstekt fläsk och anka med god sås och glassen.
När vi gick där ifrån lämnade man in kortet och fick tillabaka pengarna om det fanns nåt kvar.
Jag fick 25 bath tillbaka.
All den maten för typ 20kr

På hemvägen stannade vi i Tapong och gick en sväng på marknad men hann inte så långt innan Regnet kom.
(null)
Fick med lite färsk chili ändå  som jag skulle ta med hem.

På,kvällen åkte vi in till matmarknaden i Rayong och strosade runt lite.
Man blir så sugen på allt möjligt när man går där.
(null)

(null) (null)

(null)
Det här är ris med ägg som grillas över öppen eld ,segt och jättegott.
Vi skulle handla med lite blandat och ta med hem och äta.
Jag var så hungrig och kunde inte vänta så jag köpte nåt som såg ut som krabbkött i en plastpåse. Tog några tuggor och sen kom en vit kyckligfot upp på gaffeln 🤢
Slängde hela skiten och köpte sushi ist.

(null)


Smakade mycket bättre än kyckligfot!
Det blev ett helt smörgåsbord igen....

(null)

(null)
Ja inte behöver man gå hungrig i detta land för mat finns överallt.
Sista dagen i Rayong blev lugn.
Jag hade önskemål om att dra med gänget till fiskarfamiljen vid beachen för att äta skaldjur.
Ingen var bang  för det förslaget.
Stef fixade fördrink innan.
(null)

(null)

(null)
Bloody Mary såklart beställd av Bojje.

 Vi knallade ner på beacresturangen.
Lite spartansk men såååååå god mat!!!!!!
Dett är i särklass nr ett på min matlista.
Finn nog inget som slår detta!
Bilderna som följer är väl inte folket så snygga på eftersom alla är fokuserade på att äta men det är maten ni ska titta på.
 
(null)
Den här är ganska rumsren ändå 😆
(null)

(null)


Kladdiga fingrar.
(null)
Räkor!


(null)

(null)

(null)
Knaperstekt fisk krabba som tam och pilgrimsmusslor och ett par Chang.
Här är lite bilder på köket.
Ser kanske inte så fräscht ut men vi har aldrig blivit sjuka av den maten.
Skaldjuren tas direkt från stora baljor med syresatt vatten och hettas upp i stora wokpannor.
(null)

(null)

Hade det inte varit längre att gå hem än hundra meter vet i fåglarna om vi inte fått åkt ambulans hem hahaha.
Vi tog farväl av mr Quorn och hans servitriser på baywatch bar.
Alltid lika tråkigt att lämna dom.

Vi drog oss till Bangkok dagen efter.
Vanna skulle ta med oss till hennes bästa massör innan vi åkte hem.
Hon ville att jag skulle få riktigt med stryk och det fick jag!!!!
Stef fick oxå en omgång.
Vi låg där i två timmar och blev manglade.
Jag trodde mina lungor skulle punkteras emellanåt, hon slet och drog i mig överallt tom i öronen drog hon haha.
(null)
Efteråt checkade vi in på hotellet, käkade lite och gick o lade oss kl sju på kvällen ont i hela kropparna.
Vi vaknade upp till ännu en mulen varm och fuktig dag.
Käkade frukost och gick ner till poolen ändå och lyssnade på lite bok.
Solen kom fram då och då.
Vi poolen hade ett gäng kineser bänkat sig.
De kunde inte simma utan simdynor, skrattade och verkade ha riktigt kul.
Jag var så himla varm och var tvungen att dopp mig.
Hoppade i poolen och simmade lite fram och tillbaka.
(null)
Nu kommer det roligaste på hela resan!
Dom stirrade på mig när jag simmade och jag stannade och sa Hello.
Dom hälsade tillbaka och jag frågade om dom kom från Kina.
Ja sa dom och frågade var jag kom ifrån.
När jag sa Sverige blev dom helt vilda och frågade om de fick ta en bild på oss ihop.
Ok sa jag och all stod runt omkring mig och tjoade.
Eftreåt fick jag se bilden och tog ett kort på hans telefon.
Det är nu ni måste gå och kissa innan ni ser nästa bild 😂
(null)
HAHAHAHAHAHAHAHA 😂😂😂😂😂

Som om inte det var nog så kom dom bort till mig och Stef och bjöd oss på grönt the i små skålar.

(null)

(null)
Att man var så omtyckt som Svensk var ju roligt ändå.
 Vi tog en sväng ut i trafiken och letade upp ett köpcentrum,  letade efter typ nån buffé med thaimat men hamnade på en tysk resturang och käkade pizza våra tokstollar.
Eller Stef åt pizza o jag tacos hehe.

Ja sen satt jag på hotellrummet och skrev på bloggen som sagt och det gick ju åt h-vete.
Nu har jag lärt mig att spara inlägget ellanåt så detta inte ska hända igen.
Det är ju lite sega uppkopplingar på hotellen och därför det händer.

Det började bli dax att bege sig till Suvarnabum.
Vi skulle lyfta kl 23.05
Allt flöt på lika bra som på ditresan med gräddfilen överallt.
Väl ute på startbanan stannade vi plötsligt...
Kaptenen meddelade att det var fel på bränsleindikeringen.
Vi åkte tillbaka och det kom in säkert tio tekniker i kockpit som sprang fram och tillbaka.
De måste säkert byta bränslepump sa Stef.
Och mycket riktigt så var det just det.
Vi kom iväg kl 03.00 alltså fyra timmar försenade.
Vi hann få mat innan så det gick hyfsat.
Vi konstaterade att vi skulle missa både anslutningsflyg frå Helsingfors samt bussen hem.
Flygbiljetterna bokades om men bussen fick vi boka om själva och som tur var fanns det biljetter så vi blev endast två timmar sena till Nrkp eftersom vi skulle haft 2 1/2 timmas väntan i Helsinki.
Ska tillägga att vi var väldigt glada att vi flög buissnes denna gång.
Tyckte verkligen synd om alla i ekonomiklass då vi satt i 15 timmar i flygplanet från Bangkok till Helsingfors.
Jag sov i sju timmar det är rekord för min del och pga försenigen kom vi in ganska bra i svensk tid.
(null)

(null)

Lite frusna resenärer väntar på bussen.
(null)

Avslutar med ytterligare blandad kompott från resan så jag kan radera min bildström sen.

(null)
En av några otäcka olyckor vi såg på vägen.
Brukar inte fota olyckor men den här föraren hade klivit ur bilen och såg bara lite snopen ut.
(null)
Vägtoalett i Thailand 
(null)
Toalett på Arlanda 😊
(null)
Vårt hotell i Bangkok väldigt flott.
(null)
Boganvilla 
(null)
Stef badar 
(null)
Ute i tuk tuk färd.
Det var alles från denna resa.
Nu har vi varit hemma i två dagar, pussat på alla barn och gett dom sina presenter.
Imorrn är det jobb gympa och bantning på chemat 👍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0