Nästa gäng!

Veckan som gick blev lugn för mig som tur var.
Med Katrin på semester och Anna hemma med magsjuka var jag glad över låg beläggning på hotellet.
Passade på att baka saffransbröd och lite julgodis.
(null)
Stef o jag var i Nrkp och tittade på bilar i olika bilfirmor.
Det är så svårt att bestämma sig!
Jag porovkörde en Golf och en Audi.
Tyckte Audi var härlig att köra men de vi tittade på hade ingen 4wd.
Iofs inget krav igentligen för vägen plogas ju hem till oss numer.
Jag för min del tycker der är vansinne att lägga hundratusentals kronor på en bil..
Särskilt en andra bil men ska man få en skapligt ny så får jag nog räkna med 120000kr
Vill jag ha 4wd får jag lägga till 30000kr och då typ 2012-2015 års modell
Ska bilen gått låga mil samt ha motorvärmare samt om det är en diesel måste det vara minst 2015 års modell med tanke på att storstäderna snart kommer förbjuda dieselbilar äldre än 2015.
Söker man på dessa önskemål på blocket så finns det typ noll bilar i hela Sverige.
Tar jag bort motorvärmare finns en eller två bilar som är så där intressanta.
Så ska man bli av med lillpeggan också , får bara skambud på bilfirmorna 😤
Nä jag får nog fundera ett tag på vad som är vettigt att lägga samt bli av med lillpeggan först!
Den är ju faktiskt i bra skick och har endast gått 6700 mil en 2006 års modell.

I lördags var det dax för de andra två att sova över hos mommo o moffa.
(null)
Fulla aktiviteter även med dessa två.
Vi käkade revbensspjäll m pomme och lite annat gott efter maten.
(null)

Vi lekte lite ute i mörkret, skojsigt med lyse i lekstugan.
(null)
(null)

Igår var vi i Gulttorp och firade min systers barnbarn Ebbe 6 år.
Do bor så mysigt på landet 😊
(null)
Hoppsan måste dra.
Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0