Me goes to Thailand again!

Efter en tid med mycket jobb unnar vi oss en lång härlig semester ändå!
Har hittat personal som lovat ta över hotellet i tre veckor.
Ska bli sjuuukt skönt!!!


Blir en tripp som vanligt till Rayong. Där har vi inga planer än så länge men åker väl någonstans utifrån där.
Koh kood kanske..
Efter halva tiden ca, bilar vi till Hua Hin och sluter upp med Mats och Jaana , stannar där tills vi reser hem.

Just nu håller vi på att installera oss i nya lyan.
Blev en del möbler som fick byta plats osv.
Soffan vi köpte för något år sedan till lägenheten på Videvägen fick vi inte plats med så vi tog den till stugan.
Det såg inte klokt ut tyvärr 😖
Tur i oturen så hade Anna och Jörgen köpt en likadan soffa till deras lägenhet ( det är en byggbar soffa ) och den såg heller inte klok ut i deras nya hus.
Då byte vi hörn med varandra och genast blev det mycket bättre för oss alla 👍

Nu har vi en monstersoffa i vårt monstervardagsrum😉


I lördags var jag hos Lena i torpet som sagt.
Så skönt och trevligt vi hade det!
Vaknade tidigt som vanligt och tittade på stora hjortar som betade utanför köksfönstret.
Mycket vilda djur där uppe i Bo!


Här satt jag i min ensamhet tidig morgon när Lena låg o snarkade på ovanvåningen och drack kaffe med tända ljus och hade det så mysigt 😊
En ensam kaprifol som tittar fram i höstsolen.

Ska berätta om en bra sak!
De allra flesta av oss nordbor har mer eller mindre brist på magnesium.
Det hörde jag en läkare säga på tv ( efter tio med Malou )
Han sa även att när man äter magnesiumtabletter vilket ju är bra iofs
Men kroppen tar ibara hand o m en tredjedel resten kissar man ut.
Därför ska man använda magnesiumspray!
Det stannar kvar i kroppen eftersom huden är vårt största organ och kan ta upp det bättre.
Det har jag gjort nu i två månader.
Effekt : 
1. Jag sover bättre om nätterna
2. Min hud kliar och fnasar sig ej fast det snart är november
3. Mina hälsprickor är helt borta
Är ni nyfikna så gå med i magnesium vs mediciner på FB
Där står massor bra info och man kan beställa spray där av en kvinna som gör sen själv, finns även  med lavendeldoft.
Den har jag, sprayar på kvällen lite överallt på kroppen.
Ett litet uppiggande tips bara i stundande vintertid😊

Det var alles för idag.
Snart kommer Karin hit och ska plocka ljung?
Måste fixa lite Gofika tills dess ☕️🍩





Kommentarer
Postat av: Nettan

Härligt för er med en lång semester så ni kan koppla av och ladda batterierna.
Jag har hört om det där med magnesium men det var en nyhet att det är bättre att använda spray. Kanske är bra för mig som får mina "soleksem" varje år i oktober...

2015-10-20 @ 19:27:47
Postat av: Anonym

Så det blev en semestersväng iallafall, härligt.
Då ses vi på beachen nån dag i november.

2015-10-21 @ 02:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0