Hej

Nej men hej igen 😃
Kom pÄ en genvÀg. Smarta jag.
Laddade upp alla bilder genom telefonen och sparade i arkivet.
SÄ fÄr jag berÀtta efter bilderna.
Tror min iPad börjar bli lite gammal 😖 eller vad det kan vara.
Hade samma problem för nÄt Är sen men sÄ helt plötsligt fungerade det...
Annars Ă€r det straffet för för lite inlĂ€gg.....😐
Ska inte sitta hÀr och beklaga eller förklara varför inte tid finns!
Det blir ingen glad av...
Jag blickar framÄt och gömmer bakÄtstrÀvaren i garderoben!
Nu kan det bara bli bÀttre.
Vi har nu sÄlt vÄr lÀgenhet pÄ VidevÀgen, tömt stÀdat och lÀmnat den bakom oss.
Nu hÄller vi pÄ att installera oss i nya lÀgenheten i hotellhuset dÀr vi kommer att bo över vintern.

Lille Vilmer Àr redan en mÄnad gammal.
SĂ„ söt och lik Karin 😍
Stolta mormor😊 


För tvÄ veckor sen var vi pÄ skaldjurskryssnig med Mats och Jaana.


Fotade Pommern i Mariehamn.
Vi satt i tvÄ timmar och frossade.
SĂ„ underbart gott!
Resan var sön -mĂ„n sĂ„ det var mest "pensionister" som vi sĂ€ger pĂ„ dansk😉
Jaja snart Àr man dÀr sjÀlv...fast jag tror varken att jag kommer att spela bingo eller deltaga i div tÀvlingar som pensionÀr!
Även om vi gjorde det oxĂ„ i brist pĂ„ annat att hitta pĂ„.
Jaana hade tur och vann pĂ„ bingon. Roligt för henne som för övrigt bara Ă€r bingoutropare pĂ„ sitt jobb i vanliga fall 😀
Funtar pÄ hur ÄldringsvÄrden kommer att se ut nÀr vi i min generation sitter dÀr...?
Vi kommer inte att uppskatta varken vÀlling till frukost eller stekt salt sill till lunch!
Inte heller sÄngstunder med svenska kyrkan , bingo eller andra tÀvlingar.
NÀÀru Berra!!, 
NÀr jag sitter pÄ Högby eller storÀngen ska jag krÀva thaimat till lunch och pÄ fredagar kommer brorsan med sitt gamla hÄrdrocksband och drar av en dÀnga
Sen kommer antagligen alla sitta med varsin iPad och facebooka. Hahahahaha 😂😂😂
Det Àr nÀstan sÄ jag ser fram emot att bli urgammal!
Hoppas man blir det oxÄ....
Oj dÄ....nu blev det ett sidospÄr!


Dagen efter "umgicks" vi pĂ„ deck i solen 😉

Det Àr andra Äret i rad som vi Äker pÄ denna kryssning.
Mest för skaldjuren och att det Ă€r trevligt att umgĂ„s 😊

HÀr kommer en bild pÄ den sk blodmÄnen.
Inte sÄ mycket blod kvar i den nÀr jag Äkte till jobbet pÄ morgonen.

DÀr emot fick jag nÄgra hÀftiga bilder pÄ solnedgÄngen för ett par veckor sedan!



Det blir lite konstig ordning pĂ„ bilderna nu nĂ€r jag fĂ„r sitta med telefonen och hĂ€mta hem bilder samt arkivera o hĂ„lla pĂ„...😈
I alla fall sĂ„ firade vi Stefan 59 Ă„r med lite mera skaldjur 
Det blev en riktig frossa igen och den var mycket uppskattad!

Speciellt av denna individ nedan 😉


Berta vid Erikas finfina kakelugn!
Är inte ett dig avis😁😁😁
Var pÄ junta dÀr förra veckan.
Trevligt som vanligt och massa god mat.

Stef o jag har lÀmnat 5:2 dieten bakom oss och gÄtt över pÄ lchf eller snarare GI metoden
Det blev för fettigt för min del med lchf
Höll pÄ att krÀks pÄ grÀdde till slut..
Men det var en bra kick för jag Àr nÀstan helt oberoende av socker numera!
Trodde aldrig det skulle hÀnda mig!
Jag som vÄrlÄt smÄgodis osv.
Nu har jag inte tagit en godisbit i munnen pÄ sÀkert tvÄ mÄnader.
Blir lite mörk choklad ibland och lite vin ( utspÀdd med en skvÀtt vatten) pÄ helgen.
Gick med i en sida pÄ FB som heter baka sockerfritt.
Bakade denna kaka med mosad avocado i .
En klick créme fraiche till. Ganska ok.
HÀr har jag gjort lchf pizza med blomkÄlsbotten.
Det finns ju en uppsjö av recept och appar numera att bli inspirerad av sÄ det Àr bara att testa sig fram.

Annars dÄ?
Jojo men, imorrn ska jag till Deje och umgÄs med Lena och Barbro.
Ska bli sjukt skönt att Äka lÄngt bort i djupaste skogen och mysa i ett gammalt torp, elda,dricka vin,Àta och prata prata o prata
DÄ Àr alla lchf/GI dieter kvar i FinspÄng!!!

Nu ska jag ta tag i lite av varje hÀr i Bleka.
Stef Àr inne i FinspÄng och borrar upp grejer i nya lyan.
Avslutar med en bild pĂ„ mormors minsta 😍
Och mormors största 😍 som fyller hela tre Ă„r nĂ€sta lördag!

Trevlig helg pĂ„ er😊

Kommentarer
Postat av: Lina

Äntligen ett inlĂ€gg!!!!!
Haha kan se mig mamma och dig sitta med era rullatorer o rocka till Pers hĂ„rdrock 😂😂

2015-10-16 @ 19:36:01
Postat av: Lina

Glömde ju sĂ€ga att Vilmer Ă€r jĂ€tte söt!!! Lik sin mamma!! Och Sally med sĂ„ klart och MORFIS!! 😉

2015-10-16 @ 19:37:13
Postat av: Lina

Glömde ju sĂ€ga att Vilmer Ă€r jĂ€tte söt!!! Lik sin mamma!! Och Sally med sĂ„ klart och MORFIS!! 😉

2015-10-16 @ 19:37:41

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0