Thailand forts.

Sista kvällen på Coh Chang gick vi till Buffalo Bill och skulle kosta på oss en rejäl köttbit.
Visade sig vara ett dumt beslut!
Ser gott ut men segt torrt och jävligt dyrt!
Enda som smakade bra var grönsakerna..ska hålla mig till thaimat ändå resten av semestern!!!

Efter maten besökte vi skräddarn en sista gång, 
Min klänning var klar,
Blev väl inte riktigt vad jag tänkt mig för 900 kr ... Får se vad jag tycker om den väl hemma i Sverige!
Inte lätt det där!
Särskilt när man bara har två gubbar med som smakråd😖
Vi gick in o tog var sin massage.
Jag tog en timma ansiktsmassage.
Såå underbart skönt!!!!
Efter den behandlingen blev det sängen eftersom vi skulle resa tillbaka till Rayong dagen efter.
Härliga Coh Chang 😊
Som sagt!
Resa "hem" igen.
Färjan över fastlandet till ön

Chauffören ville stanna på lunch vid ett mathak han kände till
Kom in med en var sin skål med lila gegga som han ville bjuda oss på innan maten 😱
Bara att stålsätta sig då...försöka andas med munnen samtidigt som man skulle svälja.. Men det var inte så äckligt som det ser ut, smakade som potatis i söt sås. 
Fick i mig två bitar iaf!

Det var mycket trafik denna söndag då alla thaiare är lediga.
Vi kom ifatt en olycka där en bil  låg i diket och en hade kört in i en stor cementrundel 
Det var tydligen en fisktransport för det
låg döda fiskar på hela vägen.

Det vita vid kanten är fiskar.

Det är ett under att inte fler olyckor händer här som folk kör alltså!
Ingen bryr sig att köra om i rätt fil, bara fram i så hög fart som möjligt!

Blev ännu en tidig kväll efter en lång resa!
En GT på smile bar efter maten förs
Thaitjejerna på baren tittade på Vanna och fnittrade när dom hörde henne prata svenska med oss😃
Igår åkte Vanna o jag till ett tempel här i Rayong där man kan bada ångbastu och få massage.
Vi började med att basta 
Man gick in bakom dom blå skynkena
Fick sätta oss på blå plaststolar haha
Det var kolsvart och ångigt där inne och jag vågade knappt gå in först!
Ångan slog emot i hals och näsa med en jättestark doft av örter som påminde om tom yam soppa fast med mint.
Det var jätteskönt efter ett tag.
Vi gick in och ut i en och en halv timma ca.
Vanna tog med mig på baksidan o visade hur bastun fungerade.
Här håller tanten på att krossa citrongräs till brygden


Alla dessa örter mortlars och kokas i kärlet nedan

Hittade en sopborste o passade på att städa upp lite 😉

Så här ser det ut i templet
Fullt av massagebänkar
Det var dax för mig.

En herre med starka nypor minsann!
Fick så jag tålde i två timmar
Notera den vita fläcken under min fot!
Så hårt trycker han 😆
Det var thaimassage den man har en klädsel på sen klämmer dom och trycker.
Vi var helt slut sen, åkte hem o käkade lunch sen somnade jag på rummet på em. Skönt😊
Vanna och Mon deras hushållerska lagade friterade kycklinglår åt oss på kvällen, sen gick vi ner på beachen o tog oss en sängfösare ihop med stammisgänget innan vi sa godnatt.

Idag har vi slappat på beachen hela dan
Käkat god lunch och druckit fruktdrink


Allt är bara uppåt liksom kilona som även dom börjar öka så smått känns det som😖
Men va faan!!
Det är ju ändå semester!
Ikväll är vår sista kväll här
Vanna håller på o skämmer bort oss och ska bjuda på käk ännu en kväll.
Imorrn drar vi vidare mot nya mål nämligen Hua Hin där Mats o Jaana väntar 
Ska bli kul att umgås med dom de sista åtta nätterna innan vi drar oss hemåt 😊
Manout ska köra oss dit, det känns tryggt!
Det är ca 40 mil dit här ifrån.
Hej då från "ballen" i Hat Mae Ramphung.


Såna här möbler funtar jag på att skeppa hem till receptionen på Alléhotellet 😃😆
Vore nåt va?!👍

Kommentarer
Postat av: Helena Burman

Haha, det såg ut som du satt i en chokladfotölj 😂

2015-11-25 @ 22:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0