Vår eller?...

Alltså! 
Vadan detta väder??? Jag fryser ihjäl snart!
Vad kul det är sen när man står framför dörren på jobbet och är klar att åka hem och upptäcker att man har jobbartofflorna på sig ff 😡
Suck och stön...bara att börja om proceduren med nycklar hit och dit öppna och klampa runt på fortfarande våta nyskurade golv osv!
Nu är jag hemma iaf!
Tagit på myskläderna o satt mig i soffhörnet.
Skönt med tidiga jobbmorgnar är att man kan sluta jobba skapligt på dagen och med detta väder som sagt har man inget annat för sig än att blogga lite.
Jo vars....visst finns det att göra men inget som man känner för direkt just nu!

Sen blev det stopp! Var det länge sen jag skrev nåt här???
Måste gå tillbaka o kolla...
Hmm,det var ett tag sen ja!
Närminnet är lite kort numer men inget speciellt har hänt direkt, det lunkar på liksom med jobb både på jobbet och hemma.
Försöker träna upp mig inför vårruset oxå😁
Det var ett tag sedan jag sprang här i skogen  så jag blev glatt överraskad över att det börjar växa upp lite på kalhygget.

Lite grönt är det!
Det blir inte av att gå i skogen så mycket nu när man är hundlös..
Kanske när jag blir pensionär köper jag en ny jycke och då bör skogen växt upp lite till!
Det är ju sååå långt kvar till dess😁

Vår trädgård börjar ta form allt mer.
Nu är kantsten lagd och på fredag bär det iväg till Vingåker för att hämta gräsmatta 😃

Lite svårt att se men det ligger kantsten hela vägen till höger på bilden bort till lekstugan.
Detta är vad vi roar oss med när det är långhelg!
Jag har förresten varit hos Lena  Nilzen i torpet mitt i skogen i fredags. Jag och Barbro Palm.
De andre va sjuke o en del va tvugne o jobbe😖
Vi roade oss bra ändå även manfallet 😃
Hemmansägaren i sitt mysiga lantkök 😍
Vi käkade rökt fisk som sig bör när det finns en fiskare i familjen!
Jag bidrog med biffsallad enligt önskemål.
Barbro hade gjort en paj som stod kvar hemma hos henne hihi 
Inte bara jag som har kort närminne 😉
Försökte få en bild på yrvädret Marley..
Inte lätt haha 
Såklart måste man ju börja äta när man är hund och det kommer gäster!

I lördags var vi Sallyvakt.
Hon hjälpte morfar att tvätta bilen.
Lite svårt att hålla slangen i styr hihihI

På söndagen åt vi en tidig lunch sen kom föräldrarna för att hämta sitt barn, samtidigt kom mamma o pappa på besök.
Vi satte på pannan och satte oss i vardagsrummet.
Då ringe det på dörrklockan o där stod Jonny med två av sina pojkar Jonathan och Didrik 😃
Två minuter senare kom Silja o Pennti på besök...
Hela huset fullt med folk bara så där😮
Nog är det väl konstigt ibland?
Fyra dagar utan en människa på besök sen kommer alla på en o samma timma hahahaha
Kaffebryggaren gick varm. Fast jonnys Didrik var för blyg och ville inte komma in.
Han tyckte nog det var roligare att åka båt!
Dom var nämligen ute på Bleken på en roddtur.

Imorrn får jag besök av två gamla kollegor Nina och Sofie😃
Ska bli jättekul!
Mycket skratt och goda minnen blir det säkert!
Bara vädret ville bli lite bättre...
Tur man har garderat sig med uterum!
Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0