Valborg mm

När alla andra Finspångsbor firade Valborg med antingen kanonskott, eldar och Björn Rosenström roade Stef o jag oss på vårt eget sätt 😁

Vi hyrde en jordfräs och tänkte luckra upp jorden lite innan vi ska rulla ut gräs, men ack vad vi bedrog oss!!
Jorden var stenhård som en stäpp!
Vi fick handgräva och vända på jordkokorna  först😫
Efter den pärsen gick vi in ledbrutna och somnade i soffhörnet.
Dagen efter fortsatte vi några timmar på förmiddagen.
Det blev ganska bra till slut.

Nu ska kantsten läggas från Ölandstoken och bort mot staketet.
Hämta lite mera underlag , lägga ut , platta till,och på med sten.
Sedan rulla ut gräs.
Vidare skall denna jordhög fyllas bakom muren så vi kan plantera fina växter där.


Till sist skall locken skäras , limmas och passas in.
Så här blir färdigt resultat.
Har lagt dit några bara för att se hur det blir.
Ja...det gör sig inte självt! Men bra blir det 😃

På kvällen etta maj kom Mats o Jaana på besök.
Vi käkade åttiotalsmat , fläskfilé med goda tillbehör.
Ett recept från en junta någon gång som Nettan gjorde fast hon inte minns det haha
Eva o jag brukar laga den rätten ibland.
En del maträtter har satt sina spår och dom vinner alltid i längden 😃
Vill ni ha receptet får ni säga till för nu orkar jag inte....
Vi bestämde att åka en tur till Rejmyre dagen därpå.
Det var Rejmyre dagen eller nåt...😁
Vi passade på att käka lunch på gästgiveriet.
Synd att det ska stänga igen!
Jag och Stef åt wienerschnitzel 
Mats o Jaana åt stekt salt sill.
Lånade bilden från Jaanas instagram 😉
Smakade väldans gott.
Vi satt vid ett långbord och vid samma bord satt ett Amerikanskt par och en Svensk kvinna.
Senare på kvällen ringde Jaana till mig och sa att mannen vid vårt bord hade varit med på Landet  runt på tv.
Det visade sig att han var astronaut och hade rest till månen 😮
🌝🌚🌛
Vi tänkte att när vi ändå var på roadrtip så kunde vi åka vidare till Vingåker factory outlet.
Stef fyndade en skinnjacka och så köpte vi köksknivar o lite annat krafs.
Åkte vidare in till byn på jakt efter ett café 
Det visade sig inte så lätt eftersom det mesta har stängt pga första maj 👺
Kaffesugna for vi vidare mot Regna by.
Stannade vid kyrkan och röck i dörren på ett hus där det stod café 
Stängt såklart!
Nästa stopp Igelfors affär och café ....stängt där oxå!
Till slut hamnade vi på Lotorpkiosken.
Där satte dom gladeligen på hurran åt oss 😃
Mannen bakom solglasögonen gjorde sig så ful så det gick inte an att publicera den bilden 😁😆
Chicka Jaana med sin nya jacka skäms inte för sig iaf!
Nöjda efter att vi fått vårt efterlängtade kaffe åkte vi hem igen till soffhörnet.
Dagen efter var jag aptrött hela dagen och orkade inte mycket.

Veckan som snart har gått har bestått i massa jobb som vanligt.

Vi var hos Erika på junta i tisdags och fick så god mat.
Gillade kycklingspett på en bädd av potatissallad och massa annat gott. 
Sen tårta till efterrätt 😜



Förutom ordinarie jobb så har vi hållit på hemma i lägenheten och städat, rensat och kört ut saker till stugan 
Det är så skönt när man flyttar hem igen på hösten att allt är tip top.
När man lever som vi gör blir det ju en massa dubletter av allt.
Jag brukar inte bry mig så mycket men fick ett infall att rensa ut en gång för alla.
Vi har kört fulla bilar med allt från badrumsartiklar till kläder och skafferivaror.
Så skulle man få in allt här...alltså krävdes en rensning även här!
Idag jag jag varit ledig från hotelljobb för att få ordning på torpet.
Allt detta skulle in i det här skåpet...
med lite vilja och smarta lösningar fick jag till det.
Sen blir det ju bättre plats i skåpet när man häller ihop tre vitpepparkryddburkar till en! Osv osv..




Till sist rensade jag i klädskåpen i hallen.
Där vanliga familjer har ytterkläder och skor har vi skruvar målarpenslar vattenkopplingar mollyplugg hänglås ficklampor....
Det har liksom blivit kvar där efter ombyggnad osv.
Nu ligger allt i lådor påskrivet och sorterat i nya boden där det hör hemma!
Här är bråtet 😝
Känner mig helnöjd med dagen och en aningens trött i ögat.
Fattades bara ett blogginlägg på några kapitel 😝
Nu ska Marie Söderdepp krypa in i bingen.
Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0