Mars mars måne.

Fasen alltså!
Hinner inte med denna datavärld!
Ska hinna spela wordfued, facebooka, instagramma , kolla mail och blogga 😖
När ska man hinna göra allt man gjorde innan....????
Nåja. Allt är ju relativt!
Inte så värst viktiga saker det där.

Backar bandet ett par veckor då!
Karin o jag skulle ju gå på bio o se Cikeln förrförra söndagen men hon blev sjuker så jag fick ta med surrogat-Jörgen istället 😆
Filmen stämde bra överens med första boken, men saknade en viktig del. Mona och Nikodemus! Varför var dom inte med?
Var ju en viktig del i alla tre böckerna!
Får se ifall dom hoppar in i nästa film då?
Kul annars med en film med nästan helt okända jättebra skådespelare!
Det hade dom fixat bra Benny Andersson med son!

En annan nyhet som släppts är ju att i september blir jag fyrbarnsmormor 👶👶👶👶 
Här är det nya lilla stjärnskottet.

Så fantastiskt roligt att få två barnbarn till inom loppet av några månader 😊
Anna o Jörgen 7 juli 
Karin och Ola 2 september
Mycket att se fram emot 😍

Måste tänka lite nu....jo junta hos Nettan i måndags var det.
Deras tokroliga hundar körde showen hel kvällen.
Dom gillar Erika mest verkar det som även ifall det inte är ömsesidigt alla gånger...
Här försöker dom sno hennes semla 😃
Helena spänner ögonen i Lope eller var det Hugo??
O säger : gå o lägg dig nu!
Ok säger LopeHugo hoppar upp i sin fåtölj och drar filten över sig!
Hahaha tokhund 😆

Helgen som var tillbringade vi i stugan.
Vi har fällt några stora granar som skymde sjöutsikten.
Den här stora var en av dom.
Det blev väldigt öppet och fint när den kom bort.
Nu får vi in mer sol i nya delen av trädgården.
Sedan tog vi även bort en stor gran framför huset ner mot sjön.
Det var ju inget vidare uteväder i helgen så för min del blev det mest inne. Planterade om pelargonerna och lekte lite med barnen som kom på besök, ja vi var ute lite ändå .
Tilda är så söt på den här bilden.
Ett litet skogstroll ❤️

Sally har gått GåVasan på dagis
Så solt med medalj ❤️
Mormors små änglar !

Annars rullar det på! Träningen går  hyfsat också.
Vi peppar varandra i Löpartråden som vi har jag , syrran , Helena och Erika!
Siktar först på vårruset sedan tjejmilen om det går...
Jag sprang upp till stugan i fredags , det gick men var jobbigt!
Himla skillnad att springa på ett löpband mot ute i naturen fast roligare ute!

Ikväll ska jag leda matlagningskurs på hotellet med några väninnor  med Thaimatlagning.
Får se hur det ska gå...
Det är ju lätt att stå hemma i köket och kasta ihop lite mat men att lära ut blir en utmaning!
Ska bli jättekul i alla fall 😃
Det blir Tom  Yam och Pad Thai  ikväll.

Roligt att Mats uppskattade min idé om recept på goda maträtter!
Ska lägga ut fler recept för din skull Mats 😉

Skönt att ha februari bakom sig!
Hej.


Kommentarer
Postat av: Murre

Då väntar jag med tillförsikt mot nya stordåd i köket.

2015-03-03 @ 15:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0