Howdy.

Hello folks.
I will continued to talk about bla bla bla...
Nää...nu får det va nock med Svengelska språket!
Det är så jobbigt när ordbehandlaren vill hitta på egna ord hela tiden och jag vet inte hur man gör för att få bort eländet!

Jag har börjat läsa min blogg från det att jag startade 2010!
Hållit på att garva ihjäl mig åt vissa inlägg 😆
Visste inte hur himla rolig jag är egentligen hahahaha
Som den här drömmen jag hade en gång.
Ni ska få läsa den oxå en gång till.
Vid publiceringen försvinner tyvärr en bit av texten 😡
Herre Gud så dant hahahaha.
Ja vad får man alla drömmar ifrån?
Måste varit när Jörgen började med sin firma och beskära träd osv.
Det är rätt kul att ha en blogg ändå! Som att skriva dagbok fast för min del blir det mer vecko eller månadsbok 😁
Sen gå tillbaka flera år tillbaka och minnas saker man nästan glömt.
Roligast är nog små obetydliga vardagshändelser som tex hur sjuk jag varit i omgångar ( fast det är ju inget roligt iofs)
Sen alla jäkla dieter o skit och Telia bestyr hahaha
Å lilla Zorro som är med överallt ❤️😢 saknar honom så mycket ff!
Alla resor man gjort...
Tänk på det ni som borde ha en blogg😉
Jag vill oxå skratta och läsa om er!!!!
En liten uppmaning bara eller uppmuntran snarare!
Nettan!!! 🙏 du kan va rolig på beställning 😉

Ok ska inte tjata mer om detta...
På tal om dieter så håller jag mig till 5:2 numer o h har gjort i ett år faktiskt!
För mig passar 5:2 dagarna bra att skriva för då måste man göra något hela tiden för att slippa tänka på att man är hungrig.
På tal om 5:2 så föräter man sig lätt på vissa saker...
Som tex chiapudding!

Gjort på chiafrö frysta hallon och soyamjölk.
Gott dom första tre gångerna men den fjärde gången satt dom i strupen från kl tolv tills jag gick o lade mig 😁
Andra saker jag förätit mig på är omelett keso med makrill och tonfisk 😝
Annars funkar det hur bra som helst nu!
Var mycket jobbigare i början.
Den här veckan blir det bara en gång för det är lite mycket nu...
Imorrn ska vi på mässa i Jönköping med Mårdskog och Lindkvist 
Ons busfabriken med de små.
Tors ska jag följa med Jaana till Skavstad dit hon ska köra en väninna
Då blir det någon gottig lunch nånstans och troligen godisköp i Nyköpingsbro😊 vidare till optiker Persson för linskontroll.
Söndag är det barnkalas ojojoj Bara fredag o lördag kvar å då kan man ju inte fasta!
Då ska man ju festa hehe lite rim oxå😉

Igår var Anna Karin o jag i stora staden på kvalitetsloppis hos en väninna till Karin 
Hon har tidigare arbetat på Drömgården och hade lite överflöd av fina saker.
Hon brukar rensa ut lite ibland som hon sa och ja..snacka om fina grejer vi köpte!
Här är mina saker.
Stolsdynor tekoppar påskfjädrar pajform såskanna  servetter kakfat en liten duk en liten glasform med lock att ha salt i och sist men inte minst en jättegammal sockerkaksform i koppar. Jag älskar den 😍
Satt som ett smäck på kroken under hyllan!

Sen går det ju faktiskt att baka i den 😊
Ska bli kul att placera ut sen😊
Allt för 420kr billigt va?
Sedan blev det lite god bakad potatis på fräcka fröken.

 Nettan o jag avslutade internationella kvinnodagen på tjejkväll hos Aktiv hälsocenter.
Det var olika butiker i byn som var där och erbjöd sina tjänster osv samt modevisning av Mingla women 
Det var ca 200 pers där och i åldrar allt ifrån typ 20-70 år
 Jättekul  verkligen
Nettan fick en liten uppfräschning av Linda på sminkshoppen .


Det var kul att få lite tips om hur man sminkar sig utan att se direkt sminkad ut!
Vi fick snittar och frukt sen var det tipspromenad och llte rundvandring på gymet.
Modevisningen var bra.
Dom har såå mycket fint på Mingla!
Modellerna var stylade av sminkshoppen och På håret.
Kul när det händer nåt i byn!
Vi fick varsin goodibag med oss hem med massa bra erbjudanden i butikerna 👍
Allt för endast 60kr.
En alldeles utmärkt kvinnodag 😊
God natt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha... Jag vet Marie att du vill att jag ska börja blogga men så här är det... du har förmågan att vara rolig i text, jag är roligast live när tokigheterna kommer spontant. Så är det bara. Jag skulle arbeta sönder den stackars texten så den blev lika rolig att läsa som en nobelpristagare i litteratur... Lika spännande som ett höstregn! Kram på dig min skribent!

2015-03-12 @ 19:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0