Bus och svält

Fastedag och därmed tid för blogg 👍
Den här tiden på året drabbas jag alltid av sk vårtrötthet!
Ligger definitivt något i det!
Varje dag efter lunch tar all kraft slut och jag får blyklumpar på ögonlocken 😖
Idag när jag åkte hem från jobbet hade jag bara sängen i sikte, släpade mig ner och drog täcket över huvudet. Slumrade till en stund och vaknade lika fort med ett ryck!
Tänkte att detta går inte och funderade på att man kanske skulle dra fram snabeldraken som står i källargången.
Gick ut och såg hur dammit det var i hela källaren...
Dammsög hela källaren sen lägenheten och trappuppgången
Vidare skurade jag alla golv städade tolaetterna.
När jag var precis klar kom  Stef hem och vi åkte till Willys och helghandlade , drog upp till stugan med maten eftersom vi ska vara där hela helgen och elda gran och tallris efter trädfällningen innan det blir eldningsförbud.
Herre Gud vilken andra andning alltså!!!
Tror på powernap! Behövs bara en liten insomning så blir man pigg igen!
Som sagt i helgen blir det full fräs.
Hämta Tilda på dagis imorrn och ta med henne några timmar till stugan tills Karin slutar jobbet sen elda och elda...
På söndag ska Anna Jörgen Karin o jag på Alex o Sigge i Linköping 
En ny upplevelse för mig som fick följa med som surrogat istället för Ola. Har aldrig hört något av dem så vi får se vad jag kommer att tycka.

Igår var vi på busfabriken men småfjuna.
Det var i alla fall skitkul 😃
Förväntansfulla små liv 😃





Det var lite svårt att få klara bilder på dom eftersom dom aldrig var stilla.
Tror vi vuxna tyckte det var lika roligt faktiskt.
Man skulle lätt kunna utöva jordens träningspass där inne ifall man fick vara där ett gäng bara vuxna 😉

Annars har veckan gått utav bara den som vanligt.
Förra helgen var vi oxå i stugan.
Jag fixade lite på altanen och putsade alla fönster.


Fixade lite fint inför påsk.
bakade en sockerkaka i ny/gamla formen.
Gjorde en och en halv sats smet men den blev ändå bara halv...
Nästa gång får jag nog göra dubbel sats!
Kul att det funkade att baka i den ändå 😃
Gjorde en smarrig köttgryta på lördagskvällen av vad som bjöds i kylskåpet kvar efter den långa vintern.
Ja..jag hade lite grejer med hemifrån men det blev lite stressigt på fredagen och lite ihopkrafs som kom med i farten.
Hur som helst så kommer receptet här.
En fläskytterfilé skuren i bitar
Stekte i smör med hackad lök och vitlök 
Slängde i ett par msk jordnötssmör och ca en dl outspädd äpplesaft som jag köpte av en tant på bakluckeloppis i somras.
Till sist ett par dl grädde och lite soya.
Garnerade med klippt persilja
MomschIg 😜
Vi åt med ris till
Blir säkert lika gott med äppeljuicekoncentrat ifall man inte har äpplesaft 
Prova vetja!
På söndagen var det barnkalas inplanerat men blev inställt pga influensa 😢 så vi fortsatte med lite plock.
Bakom mig här ser ni all mursten som skall bäras ner och byggas på.
Dom väger 25kg styck så det blir inte många i taget!
Där fick ni se mitt nu ännu rödare hår oxå 👩
Färgen satt inte bra så vi fick göra om lite.
Måste ju chocka världen ibland 🙀

Jooråsåatt..projektlös är man ej här i världen.
Trevlig helg på er!






Kommentarer
Postat av: Nettan

Ser härligt vårligt ut i stugan. Jag ligger här hemma influensasjuk och försöker se solen genom skitiga fönster... Det får bli ett krafttag när orken är tillbaka.

2015-03-19 @ 19:33:44
Postat av: Anonym

Usch då! Låter inget vidare Nettan... Krya på dig kram

2015-03-19 @ 19:36:00
Postat av: Eva

måste du vara så jobbigt duktig???? ligger här med träningsvärk i magen för jag hostar och snorar i feberyra... närå, bra jobbat syster!!

2015-03-19 @ 20:39:24
Postat av: Anonym

Vore jag så duktig jämt vore jag glad...
Krya på dig du med Berta 😘

2015-03-20 @ 06:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0