Sol och regn sol och regn

Konstig sommar vi har! 
Det har väl de flesta konstaterat vid detta laget.
En vecka kvar på min halvt om halvt semester innan allvaret drar igång!
Vi har haft väldigt lugnt i juli på hotellet, men så är det alltid.
Snart dundrar åtta Amerikanare in och ska hyra våra lägenheter.
Mycket jobb har det varit med dom efter att dom varit uthyrda länge.
Storstädning samt tvätt av all textil .
Mer jobb än vad man kan tänka sig!
Igår höll jag på hela dagen och sprang emellan hotellet  tvättstugan och lägenheterna.


Ett avbrott i semestern alltså...
Skönt att få slänga sin svettiga kropp i sjön när man kommer hem😃

Idag tog jag tag i utväxten samt gjorde lite 
renovering på brynen.


Färdigt resultat.


Fina rynkor man får under halsen när man ska ta en selfie nu för tia😫
Nu får det räcka med foton på mig!!!!!

Har glömt att berätta att vi hade besök från Skåne för ett tag sen...
Har ju hänt så mycket på sistone...
Alexandra och Aron som var på Finspångs besök och bodde hos oss på hotellet.
Alexandra ville visa sin man hur man bor mitt i skogen vid en insjö.
Storstadskillen undrade vart sjutton dom var på väg när dom åkte rakt ut  på grusvägar på väg in the middle of nowere hahaha
Tyvärr så var det regn så det blev inget bad denna gång,

Lovade ju lite bilder på trädgården när det blev sol.
Nå ja...lite solregn men tog lite bilder ändå.
Försökte mig på panoramabild men blev inte så bra..


Gräsmattan växer så det knakar.
Tråkigt är att den aldrig torkar...det är plaskvått i hela mattan!
Håller på med lekstugan oxå.
Det är inte färdigt än.
Måste tänka till lite hur det ska bli där inne.

Det vita bordet ställde jag bara in för att reka lite.
Ska försöka hotta nåt på loppis 
Har sett bilder på omgjorda furusängbord som blivit en liten spis.
Hur som helst så älskar Sally o Tilda att leka där inne 😊

Andra projekt jag håller på med är en farytail garden i slänten bakom muren .
Det ska bli en modern stad och en trollskog😃
Ingången till berget är i kommande.
Ska bli en brun dörr innanför stenarna som jag murat dit.

Höghusen till staden är nästan klara.

Ska bara måla dit fönster och dörrar på dom.
Har hällt cement i mjölkkartonger och petflaskor.

Gjorde ej monsterkruka när jag ändå var igång.
Man doppar ett badlakan i cement.
Hänger  det sedan över en hink som står på något högt.
En lecasten i detta fallet.
Så här blir färdigt resultat.

Där står den och ser mystisk ut där lilla trollskogen skall bli till 😊
Man kan ju även gjuta mindre krukor.
Dom blir jättefina.

Systrarna Söderberg 
Sally och Sigrid
Gissa vem som är vem...
Sparkdräkten köpte jag till Sally till halloween.
Det var alles för denna gången.
Hej då från Bleken.
Ibland sol ibland regn.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0