Kurr kurr

Säger magen idag!
Måste hitta  på nåt att göra när det är fastedag 😁 och då passar ju ett blogginlägg bra.
Idag har vi ätit chiapudding till lunch.
Hittade recept på min 5:2 -FB sida.
Ett chiafrö fördubblar sin storlek tolv ggr i magen och ger bra mättnadskänsla. 
Smakade ganska ok!

I lördags firade vi våran Tilda två år ❤️
Hon fick såklart en massa fina saker.
Å vi fick Gofika 😃
Bla fick hon en sångbok som även Sally gillade.

Jag var dålig med fotograferingen men det bevisar ju på att vi hade det trevligt😊
Det blev inte så många barn på kalaset men min syrra hade sitt barnbarn Ebbe med sig.
Han hade frågat syrran innan dom åkte ifall dom hade några svärd där. Hahahahahahahahahaha 
Vad besviken han måste blivit stackarn bland alla tjejiga leksaker.
Fast det fanns ju chokladbollar som tur var 😉

Veckan som gått innan sprang som vanligt förbi med tusen saker.
Jag var Tildvakt i dagarna två.
Hämtade vagnen hemma hos Karin innan jag gick till dagis.
Behövde låna toan först och möttes av denna välkomstkommite

Kul med lite sällskap på toalettbesöket 😄
Karin hade nog haft en stressig morgon och lämnat halva Tilda i soffan oxå 😆

Vi tog vår första picnic för i år ute i snön och åt nybakade pizzabullar. Det var så skönt ute!



I söndags var Jaana och jag på bio och såg på tantsnusk.
Vi tyckte båda att filmen stämde överens med boken.
Nu väntar vi på nr två!
Nu på söndag blir det ytterligare en bio.
Karin och jag ska se Cirkeln.
Ännu en trilogi böcker som blivit film.
Ja den första alltså.
Jag rekommenderar verkligen att läsa böckerna
Iof är det en ungdomsserie men man kan även läsa dom som vuxen!
Riktigt bra!

Till slut undrar jag ifall någon provat någon av recepten som jag lade ut för ett tag sen?
För svarar ni inte så vet jag inte om jag ska lägga ut fler smarriga recept 😉

Kommentarer
Postat av: Murre

Marie, jag har idag tillagat laxen du hade ett recept på i bloggen. Fantastiskt gott, det blir flera gånger. Hustrun skickar sina hälsningar och bara sitter och smackar!! Mera recept för guds skull. Kramar från Murre

Svar: Tack
Marie Söderberg

2015-02-22 @ 17:33:30
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir
Då kommer fler så småningom👍

2015-02-22 @ 17:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0