Hej vinter ⛄️❄️

Nu har väl vintern nått sin kulmen ändå?
Får det vara så här ett tag så kan även jag som är vinter och snöhatare tycka det är rätt ok!
Igår morse efter att jag sopat av all snö från bilen fick jag stanna på vägen efter ett par hundra meter och hugga bort isklumpar på vindrutetorkarna eftersom dom fungerade ganska dåligt när snöflingor stora som dasslock bombarderade framrutan och störde sikten!
Har haft värmaren påslagen i bilen flera timmar om dagarna men den vägrar att låta sig tinas upp!
Fast den är varm inuti som väl är.

Ibland ser jag roliga figurer i snödrivorna.
Som den här stora jätten med tänderna på sned.

Har ni samma humor som jag ser ni vad jag menar annars är det inget att bry sig om. 😬

I måndags hade jag junta hemma hos mig.
Vi testade semelwraps från Lottas bageri till kaffet.
Riktigt goda faktiskt!
Fast kunde varit en aning mindre...
Just det!
Lovade ju att lägga ut recept på min hemliga rätt jag lagade!
Ifall det blev en hit...men jag tror så 😋
Det är min frissa Karin som skall ta åt sig äran , men så här gör man.

Nu vet jag inte exakt hur mycket av allt. Man får prova sig fram lite men typ så här till fyra port.
fyra laxfiléer 
3 dl créme fraiche.
2dl grädde.
nästan en hel tub laxpastej
En burk stenbitsrom.
En knippa dill.

Lägg laxfiléer i en ungskorm.
Krydda med salt och citronpeppar.
Ställ in dom i ugnen en stund tills dom vätskat av sig.
Blanda créme fraiche , grädde., stenbitsrom , laxpastej och massor med klippt dill.
Slå över laxen och gratinera till det blir fin yta.
Servera med pressad potatis och sallad!
Ca 225 grader
Klart .

Ingen bild tyvärr...

Där emot kan ni få en bild på pasta Alfredo med morotssallad som jag gjorde igår😀
Blev oxå supergott!

Recept från Hanna och Amandas kokbok.
Ok ni får den med!
Jag hade varken pinjenötter eller valnötter men det funkade lika bra med cashewnötter 👍
Om ni undrar vad det är för brun klump i mitten av former så är det en cashewnöt som inte mixern ville mixa sönder.
Tyvärr så kommer texten att försvinna ut i hörnet när jag publicerar bilden så ni får lista ut lite själva hur man gör 😬
Morotssalladen var inte så god att den är värd att ge recept på!
Fick hålla på att mixtra med den för att den skulle bli bra och jag kommer inte ihåg vad jag gjorde med den 😫

Jaha. Där fick ni lite tips på götta Mat till helgen.
Lycka till!
Säg bara till om jag ska lägga ut fler smarriga maträtter!
Har ett par på lut 👍
Själv har jag självsvältardag idag 😖 men imorrn ska det bli nåt gött!

Ikväll ska vi ner till hotellet och jobba Stef o jag.
Nya renoveringsobjekt på gång 😃
Vad får ni se senare.
Ha en bra torsdag hörni (som Ernst brukar säga )

Kommentarer
Postat av: Nettan

Min bil fick bo ett par timmar i Icagaraget när matte "mötande" på kommunhuset. Det mådde den väldigt bra av och blev isfri och fin. 😀

Svar: Bra idé Nettan 👍
Marie Söderberg

2015-02-06 @ 13:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0