Sjuk och wi-fi-lös

Lite tunt med blogginlägg på sistone ja!
Vi har avlöst varandra i förkylning och influensa jag och Stef.
Där emellan har det varit påsk som vi firade i stugan så gott det gick.
Just nu är det min tur att ligga hemma...en "segistarteninfluensa" kan man kalla den!!
Började på påskaftonskvällen men sandpapper i halsen sen blev jag bättre sen sämre sen bättre sen jättedålig i tisdags😫
Skulle vara Tildvakt för föräldrarna var på ultraljud med nya bebis.
Hämtade Tildis på dagis med nya vrålåket som jag köpt av syrran.
( har inte betalt den än så jag befarar straffränta på sikt😨)
Hur som helst gick vi hem i finfina vädret lekte i sandlådan och käkade lite mellis.
Anna och Sally kom hem och vi gick dit och lagade kvällsmat.
myspys i soffan efter lek o bus.
Plötsligt fick jag asont i kroppen...slog ner som en bomb liksom!
Vi tog med oss Tilda hem och väntade i Karin och Ola.
Jag blev så himla dålig och släpade mig ner i sängen kl halv åtta.
Har haft jordens konstigaste influena...
Ont i korsryggen som satan! Ingen feber...ont i skinnet snorig och rethosta.
Idag bara ont i korsryggen eller i njurarna känns det som!
Fattar noll 😳
Måste bli bra tills vi ska resa till Island om en vecka!!!!

Stef hade ju sitt påskveckan så nu får det vara nog!
Fick lite gjort i stugan ändå över påskhelgen.
Vi hade lite påskfirande på påskdagen med släkten.
Fick med några här på bild.

Avslutar idag med ett sista farväl till Jasse.
Vi var på hans begravning i onsdags.

Det var en fin sermoni med musik av Diare Streets.
Hans älskade Pla kunde tyvärr inte närvara.
Jag lämnade denna ros till honom åt henne med en dikt som hon skrivit. Det kändes bra.
Vila i frid Jasse.
Vi kommer sakna ditt glada skratt och goda humör nästa gång vi kommer till Rayong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0