Sjuk och envis. đŸ˜·

Nu Àr det bara rethostan som kvarstÄr.
Envis som jag Àr slÀpade jag mig ner pÄ Siemens öppet hus förra lördagen fast jag borde legat i sÀngen!
Det finns ju IprÚn som tur Àr!
Jag Ă€r Ă€ndĂ„ glad att jag gick,det var kul och intressant!
Aurora i egen hög person utanför slottet.

Vi kÀkade lunch pÄ mÀssen. Jag Ät Wallenburgare.




Sally fick en ballong och var sÄ glad sÄ.

Orkester spelade för oss utanför Norrmalmsverkstaden.

Åkte hem helt slut. Packade vĂ€skan till Ålandsresan dagen dĂ€rpĂ„.
HĂ€r skulle frossas skaldjur😛
Vi började med lite fördricka pÄ Birger Jarl.

En ubÄt for förbi..

Inte ofta man ser precis...vet inte om jag nÄgonsin har sett förresten!
SkaldjursbuffĂšn var fantastiskt god!



Fin bordsplacering fick vi oxÄ!
Precis vid akterdÀck.
Vi hade Ă€ven fönster pĂ„ hytten 😼
Trevligt!
VÀdret var Àven det fantastiskt denna septemberhelg.
Vi njöt pÄ dÀck av solen dagen efter.
Jag mÄdde iof inget vidare med min förkylning men det var ÀndÄ rÀtt ok.


Det kom en rolig dansk gubbe och sjöng en sÄng för Jaana.
Det var den hÀr gamla melodin : han skulle gÄ ut efter öl efter öl efter hoppsan sa faderullan la han skulle gÄ ut efter öl!
Ja ni vet!
Han sjöng sĂ€kert sju-Ă„tta verser för henne 😆

Sammataget en lugn och trevlig tillstÀllning.
Trevligt fartyg, lagom stor, god mat och dryck!
Bilkö pÄ hemvÀgen.
Är glad att jag inte bor i Stockholm!

För övrigt har det varit en skitvecka! HÀlsomÀssigt alltsÄ!
Fick vara hemma ett par dagar till för att jag har bĂ„de roat mig och jobbat trots sjukdom😐😐
PÄ tal om sjukdom sÄ tog mina vÀrktabletter slut i veckan.
Nu ska jag berÀtta nÄgot sjukt i ordets rÀtta bemÀrkelse!
Fick citodon utskrivet av en lÀkare i Linköping mot vÀrk i axeln.
Har tagit en till natten si sÄ dÀr i ett halvÄr!
NÀr jag var hos min huslÀkare i FinspÄng 12aug disskuterade vi vÀrkmedicin och hon tyckte jag skulle ta en annan vÀrktablett Àn citodon som var "renare"...Hon skrev dÄ ut denna.

Ok. SĂ„ knaprade jag i mig dom tills dom var slut.
Samtidigt skulle jag ta dessa fyra till fem ggr dagligen för vÀrk.
Vilket jag inte gjort.

Gick till Apoteket för att hĂ€mta nya citodon eftersom jag bara fĂ„tt ett uttag pĂ„ oxycodone 
Citodon Àr slut sa apotekaren men vi har en annan sort som innehÄller exakt samma preparat som citodon.
Ok sa jag det spelar ingen roll.
Tyckte mig kÀnna igen asken och tÀnkte att jag redan hade dom tabletterna.
Kollade nĂ€r jag kom hem....Är ni med nu?

AlltsÄ! Citodon som jag tar till natten Àr samma tablett som jag fick utskrivet för vÀrk att ta fyra till fem tabletter pÄ dagen!!
Ska tillÀgga att tabletten innehÄller morfin och jag somnar rÀtt sÄ bra pÄ den!
Man undrar ju hur lÀkaren tÀnkte?
Jag skulle fÄ en tablett som var renare Àn citodon till natten, och sÄ skrivs det ut typ citodon till dagen ..
Tur att jag inte tagit den alltsÄ!
#comeundone liksom!
Har fÄtt brev om att magnetröntgen Àr pÄ G i alla fall.
Hoppas det inte dröjer allt för lÀnge innan man Àr klassad som missbrukare av morfin!

Det var det det!
Lite positivt och lite realistiskt.
Nu lite vardagshÀndelser.
Vi hÄller pÄ att fixa till entrén pÄ AllÚhotellet.
Det ska bli natursten och trappan ska klÀs in med klinkers.
I fredags satte vi igÄng.
PÄ mÄndag kommer fastighetsskötarna och lÀgger sten.
Blir nog jÀttefint!
Sally och Tilda har inte setts pÄ snart tre veckor pga sjukdom som drabbat inte bara mig utan Àven dom!
I fredags em Äkte Anna o jag ner till gröna vÀgen och hÀlsade pÄ.
Dom blev sĂ„ glada att ses❀❀

IgÄr följde jag med A&J till Ingelsta och shoppade lite.
Sally fick tre par nya skor men det var bara gummistövlarna som var fina tyckte Sallan.

Åka hello Kittybil var oxĂ„ kuligt!

Och köra mormors korg pÄ citygross.
Man ska tydligen Äka till citygross innan stÀngningsdags om man vill handla billig fisk!
Fick dom hÀr gösfiléerna för Ättio spÀnn!
PĂ„ paketet stod 400:- / kg...
Det hÀr var sÀkert ett kg! Dom gick inte ner i stekpannan en gÄng!
Vi orkade en!

Idag har vi sysslat med stÀdning inomhus och utomhus.
Hösten Ă€r pĂ„ intĂ„gande vare sig man vill eller ej 😁
Blommorna ser inget kul ut lÀngre bland barr och löv.
Pelargonerna har fÄtt flyttat in i uterummet ett tag innan vinterförvaring och det andra tog vi bort och kastade.


En hel skottkÀrra full!
Nu Àr det bara lite blömer kvar pÄ altaners!

NÄgra pellisar fick vara kvar, blir sÄ himla tomt pÄ en gÄng annars!
Klart för murbygge👍

Nu kom Karin och Tilda pĂ„ söndagsfika😍
Tror det fÄr rÀcka med info om mitt liv so far!
Vad har ni gjort dĂ„? 😉
Vore kul om ni oxÄ började bloggeriblogga lite!
See you in court!
Bye bye.


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0