Mittwoch

Betyder onsdag på tyska!
Det lärde jag mig förra året då vi hade ett gäng tyskar på hotellet!
På onsdag får ni byta från lägenheter till hotellrum försökte jag säga på engelska. som dom för övrigt inte förstod...
Ahh mittwoch utbrast en av dom en av dom till slut.
Ja wholl sa jag ( inte men tänkte)
Det var på en söndag. Varje nästa morgon kom alla och sa mittwoch och gjorde tummen upp 👍
På mittwoch  skulle dom äntligen få bo på hotellet!
Onödigt vetande kanske...men det satte sig i mitt huvud!
Idag är det i alla fall mittwoch! Mitt i veckan liksom. Bra tolkning av hornblåsarna som far min skulle sagt!

Idag har jag jobbat hemifrån, jobbade bara på hotellet från 07.30-10.00. Ibland har man så där lite att göra när alla gäster stannar.
Det är bara att bädda åt dom.
Iof finns det alltid saker att göra men inte alltid man har lust!
Händer inte så  ofta dock men ibland så!
Åkte hem och drog igång symaskinen, har nu sytt klart gardiner till fyra rum.
Ett är helt klart.
Lite svårt att se på bilden men här är en närbild.

Gardinerna som satt där innan sydde A-Hs upp för typ tolv år sedan.
Dom går upp i taket med sk glidband.
Smarta jag köpte tyg och skulle sy själv för att få ner kostnaden lite.
Åkte ner till A-Hs och frågade ifall dom sålde glidband löst.
Jo då det gjorde dom men var tvungna att beställa.
Ok men beställ 20 meter då sa jag efter att ha gjort ett överslag hur mycket som kunde behövas till samtliga fönster på hotellet.
Efter några dagar ringde dom att det fanns hemma, åkte ner och hämtade banden. Dom hade bara 18 meter men jag sa att det räcker nog!
Sätt upp det på faktura sa jag och drog hem med xma 🚙
Plockade upp banden ur påsen och skådade med ett getöga att pris per meter 79:-.... Hoppsan Kerstin 😮😮😮(som Murre brukar  säga )
I runda slängar 1500:- för lite gardinband.....
Nu har man skitit i det blå skåpet  tänkte jag och förbannade mig själv för att inte tagit reda på priset innan😖
Började räkna efter och konstaterade att sex meter fick räcka till fyra fönster som skall göras i nuläget.
Åkte och lämnade tillbaka tolv meter dagen efter med skägget i brevlådan!
Sprättar nog bort banden på de gamla gardinerna och återanvänder  till resterande fönster!

I helgen som var kom Karin och Tilda på visit.
Ola var bortrest hela helgen så då passade Karin på att umgås med sina päron.
Vi njöt av troligen bland de sista varma helgdagarna för i år.



Gå ner med dig unge!!!! Säger mormor med hjärtat i halsgropen!
Skogen är kulig😃
På kvällen blev det grillade revben mums tyckte mormors gull 😍

På måndagen blev Karin sjuk. Dom som skulle gått på cirkus...
Tilda var inte heller riktigt bra så Karin frågade ifall Anna Jörgen och Sally ville ha deras biljetter.
Anna var bortbjuden så hon kunde tyvärr inte.
Det fick bli Jörgen mormor och Sally som fick gå!


Lite läskigt med det där stora tältet😨

Blev inga bra bilder där inne.
Vi blev kvar till nästan halvtid.
Ljudvolymen var extremt hög och Sally blev rädd när en clown dessutom började blåsa i en visselpipa, så det var bara att knalla hemåt!
Dom är nog lite för små för cirkus än Sally och Tilda! Fast jag tror iof att det hade gått bra ifall inte ljudet varit så högt!

Igår var Anna jag och Sallan i stora staden och shoppade lite.
Jag köpte ett par nya jeans som jag ska ha på mig ikväll när jag ska på junta hos Nettan 😊
Sally slickade smör från paketet på Paus salladsbar.
Trollunge😘


I helgen är det mycket kul som händer.
Lördag öppet hus på Siemens.
Söndag skaldjursfrossa på Birka Prinsess (tror jag..)

Börjar få lite ont i halsen...hoppas inte att man blir sjuk på cupen 🙏
Nu kom Stef hem 
Arbetsdagen är visst slut! 
Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0