Lite lugn och ro!

Hoppas jag på denna helg då jag är helt ledig förutom telefonjour!
Jag har nu jobbat samtliga helgdagar i sex veckor..inte både lör och sön men en av dom.
Det känns i kropp och själ! Jag är trött!
Hoppas på en skön solig helg och idag kommer Karin och Tilda på besök och ska sova över här. Ska bli mysigt.
Vi håller på och harvar med vårt trädgårdsprojekt.
Tre pallar sten är på plats, bara fyra pallar kvar..
Plus högen med stenkross som skall köras ner och läggas ut här.
Hela vägen bort till Boden.
Där ska bli en gång samt en mur till vänster om gången.

Förra fredagen hade vi besök av goda vänner!
Vi käkade lite thai och hade det trevligt!


Berta var grillmästare😃


Fick fina blommor.



Var hemma på vårt andra hem också och klippte häcken.
Fick lite hjälp med skottkärran😍

Så duktig mormors kicka!

Jag har även varit och shoppat lite till hotellet och hotellets lögenheter på Ikea och lite andra butiker.
Ska sy nya gardiner till några rum samt köpt lite nya överkast och slängkappor.
Hittade ett fint tyg som jag spände upp på en frigolitskiva och gjorde en tavla av.

Blev fint i en av lägenheterna.

Kul med lite nytt. Både för oss och för gästerna!
Nu är korridor och reception i kommande för lite uppfräschning!

Vi var och tog en fika i Falla en dag.
Beundrade mammas blommor.

Tilda lekte med Torsten 😍

Sötisar😍😍

Igår ville Stef ha smörrebröd.
Jag fixade det såklart😊
Gottit 😛
Andra händelser i livet:
Punktering på bilen en tidig morgon😁
Har börjat dricka varmt citronvatten varje morgon!
Nyttigt värre, och naturligtvis! Ekologiska citroner! 🍋

 Somnade på bryggan här om dan 😴


Höstanemon blommar!

Björkarna börjar bli gula..😟

Det är höst!

Jag har inte varit ute och sprungit på över två veckor😖
Ogillas av mig själv👊
Måste ta tag i det!
Kanske någon vecka där det är två måndagar eller två torsdagar jag hinner med...

Var på besök hos folktandvården oxå i veckan.
Skulle laga klart en tand som blivit rotfylld äntligen.
Bara det att i helgen bet jag av en annan tand... Tänkte att jag säger det när jag kommer nästa gång så får den andra tanden vänta.
När jag kom in var dom 30 min försenade.
När det blev min tur så berättade jag mitt problem och tandläkaren sa att det inte var några problem utan han kunde laga bägge på samma gång ifall jag orkade för han hade gott om tid. Ok sa jag.
Det tog lite längre tid än vad han tänkt så emellan de två tänderna ville han ta en fikarast och jag kunde få en kopp kaffe om jag ville.
Satte mig i väntrummet och fick en kopp kaffe. Givetsvis drogs genast allas blickar till mig... Varför får HON kaffe sa blickarna!
Kändes lite dumt såklart men jag drack upp mitt kaffe och kände mig skitdum!
Tittade sedan på klockan och konstaterade att min parkeringstid höll på att rinna ut... Just då kom min tandläkare tillbaka och jag sa att jag nog måste springa ner och ändra P-skivan.
Njaaa sa tandläkaren jag har lite kort om tid. vi kanske ska vänta med den andra tanden till en annan dag då?
En tandsköterska som stod bredvid frågade mig vad jag hade för bil? Får jag bilnyckeln sa hon så springer jag mer och fixar P-skivan.
När hon kom tillbaka sa hon att hon att hon även flyttat på bilen till en annan parkering ifall P-vakten skulle komma och undra.
Snacka om service! Inte varje dag man blir särbehandlad på det viset!
Små saker visserligen men väldigt uppskattat! Även ifall det var lite skämmigt det där med kaffet 😆


Nu måste jag laga lite lunch åt min hårt arbetande sambo borta i grushögen.
Det blir rökt regnbåge med romsås och potatis!
Sen blir det tjo och tjim med mormors minsta gull😘
Kanske man hinner med en liten powernap innan 😉

Vad arg man kan se ut😁 närå bara trött 😃
 Nästa helg blir det skaldjurskryss till Åland😃
Ser jag mycket fram emot!
Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du jobbar för hårt men det vet du ju redan... Tavlan blev fin, jag funderar på något liknande men då ett tyg som hänger som ett draperi från taket (fast slätt). Det går ju åt ett par meter och de tyger som jag hittat kostade 800:-/m så jag får nog grunna på det en stund. Trädgårdsprojektet kommer att bli kanonbra. Vårt har helt stått stilla under tiden som jag haft halsfluss och halsböld... Men det kommer ju en vår också.

2014-09-06 @ 20:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0