Thaimat.

På några av mina vänners begäran ska jag försöka konstruera ett recept på Thaiköttbullar med röd currysås!
Jag använder mig av dessa produkter.
Finns att köpa i de flesta matbutiker nuförtiden men jag handlar på Mix-mat i nrkp, ligger på vänster sida härifrån efter stockholmsrondellen och innan polishuset. Alltså jag är så dålig på vad vägarna heter i den staden 😐

Det är ostronsås, fishsauce, limesås, palmsocker och currypasta.
Det går såklart att byta ut palmsocker och limespsen mot andra produkter!
Ok så här:
Ta en klick typ ett par msk currypasta och fräs i en gryta med rapsolja.
Häll på lite vatten och en msk palmsocker eller annat socker , vispa hela tiden.
Häll sedan i en burk kokosmjölk ,lite fishsauce , ostronsås och lime efter behag, det bästa är att smaka av,
Köttbullsmeten gjorde jag som vanligt sen bara rulla dom och koka direkt i såsen. Som frikadeller typ.
Jag hade även i körsbärstomater och såna små sugarsnaps 
Till sist hackade jag i en kruka koriander 
Vet inte ifall detta är rätt recept  om du frågar en Thai men det blev rätt gott😃

Klart!

Tror jag har lugnat ner mig så pass nu att jag kan återställa mitt senaste inlägg som försvann ute i periferin någonstans 😐 kanske någon datahackers snodde det, sitter och ändrar i texten för att sedan publicera.... Hörde om det på nyheterna igår att en del bloggar som inte uppdaterar sina appar kan bli hackade... Ska därför inte använda mig av några andra sidor än denna!
Hur som helst handlade den om Sally dom fyllt två år.







Kompiskusiner snaskar på cakepops ❤️❤️
Snodde bilden från Anna.
Så söt hon är lilla tvååringen med sitt nya förkläde som moster "kacka" sytt

Med tillhörande duk, vattenfärger och målarblock😃

Vi håller på att förbereda oss för hemflyttning. Det är som vanligt en del att styra med och saker att släpa hem..
På fredag kopplas bredband om så då får vi försöka hinna 😉
Jäkla förkylningar som  hindrar oss och som aldrig ger sig!
Stefan har varit hängig i två veckor nu och jag fick tillbaka mitt 👹
Sedan är det stensättningen som vi vill bli någe så när klara med.
Jörgen kom igår och körde det sista innan vintern sen får vi göra klart i vår!



Blir kanoners👍

Det skär i hjärtat att behöva klippa ner pellisarna men det är ett måste tyvärr 

Frosten tar dom snart och jag måste ta in dom i huset och då börjar dom rasa direkt av värmen! Tog in några o satte i en vas
Knopp på klätterrosen i november😮

Här är jag i ordningen på true blood 😆

Ifall ni undrar alltså!!!'
Håller på o kollar mina bilder ifall jag missat nåt ... Tydligen inte tycker ni eftersom hon visar sådant gafs😆
Det är Berta som lärt mig att ta en bild på tv-skärmen när man sett klart ett avsnitt så kommer man lättare ihåg var man är i serien 😃
Ett litet tips bara till oss medelålders halvglömska 😐👍

Diskplupp som skall inhandlas till hotellets lägenheter.  hahaha lägg av nu Marie!!!!!!
Seriöst nu!
Igår var det alla helgons dag.
Vi valde att tända ljus hemma för vi var trötta och krassliga efter att jobbat hela veckan med förkylning i kroppen😁

Det var väl allt för denna gång!
Nu måste jag jobba lite denna jobbsöndag 😉
❤️❤️ till Elin och Lina som bidrar till uppmuntran av min blogg!






Kommentarer
Postat av: Elin

Ååååhh det ska jag prova!! Hjärta till dig Mai!! ❤️❤️ Kram Elin

2014-11-02 @ 19:47:38
Postat av: Lena

Hej Majsan! Vi åker till Khao Lak först. En reskompis miste sin mamma i tsunamin och han är nu redo att åka dit. Sen ska vi till Karon. Det är första gången vi åker till Thailand så vi kör en lugn charter :)Hoppas på massa god mat och det verkar lovande tycker jag. Leo är ju inte heller otäckt //Lena

Svar: Låter härligt Lena! Ja det finns mycket gott i Thailand både mat och dryck!
Marie Söderberg

2014-11-03 @ 18:56:01
Postat av: Lina

Haha haha diskpluppen! Haha haha! Rolig du är! Fint det blir i bleka!
💛

2014-11-03 @ 19:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0