Vårruset.

Vilken kväll!!!!
Glada i hågen drog vi iväg till stada i solskenet.
Sådan stämning det var, tror alla var så himla glada för vädrets makter var med oss ☀️
De flesta har väl sett bilderna på FB..men måste ju dokumentera här oxå.
F...👿ck  jantelagen! Ibland måste man få skryta lite över sig själv även ifall det blir tjatigt!
Jag är faktiskt stolt över mig själv som klarat att springa fem km i ett sträck på 34.40 min!
Vi var alla såklart nöjda med oss själva, syns väl på bilden om inte annat 😆
 
Systrarna dubbelhaka värmer upp 😹


Före loppet.

Efter loppet .


Alla fick medalj🎉
Jaha....börja sikta in sig  för tjejmilen kanske.....?
Inte i år kanske men nästa!?!?
Skulle va en riktig rolig men farlig utmaning med tanke på åldern...?
Kanske ska rådgöra med min sjukgymnast först haha.
Kul är det i alla fall 👍
 
Den här veckan gick lika fort som alla andra veckor!
I måndags var jag på vårdcentralen och fick en tredje kortisoninjektion i axeln...även utan förbättrat resultat denna gång 😑
För att få komma till en ortoped  krävs att man tagit tre st injektioner samt gått hos sjukgymnast, och det har jag nu gjort.
Ortopeden! Here i come! Hoppas inte väntan är tre år ....eller nåt i den stilen.
Tisdagen var jag Tildvakt en timma när modern var på ansiktsbehandling.
Anna , jag och kottarna tänkte prova nya café aurora, om man nu kan kalla det för café ...
Glass och kanelbullar var det som fanns på cafémenyn!
Jag gick o satte mig i ett av rummen med tjejerna medan Anna gick och beställde glass.
Tittade mig omkring och konstaterade för mig själv att det är ett helgerån mot den fina byggnaden på bruksgatan att få inreda (eller inte inreda) i så osmaklig stil som det är nu!
Vid ett bord fanns fyra stolar, tre med svart stolsdyna och en med svart och vitrutig dyna!
Ja..gå dit själva får ni se. Möjligen har dom god thaimat men lite fel ställe att driva thairesurang på i mitt tycke!
Hoppas på lottas bageri , där verkar det se mysigt ut 👍
Synd bara att det inte blir någon trevlig utemiljö där på sommaren med en bilparkering mitt emot.
 
I onsdags var jag hos tandl och gjorde klar min rotbehandling.
Hittade bilden på Google.
Så här får man sitta med öppen käft inen timma i typ fyra-fem behandlingar per gång medan dom rensar och fyller tanden!

Det är som ett ballongtyg som klipps hål i och träs över tanden.
Sedan spänner dom tyget över en plastbåge.
Det är för att inga bakterier och saliv ska komma in.
Fruktansvärt jobbigt är det att ligga o gapa så där länge samtidigt som tandläkaren sticker ner långa nålar i rötterna och grufsa runt!
Till råga på eländet ska man få betalde en halv förmögenhet för jobbet...
Fast varenda krona är det värt!
Dom ville dra bort min tand men jag vägrade och nu är den helt ok😃
 
Häromdagen när vi var hos Karin skulle vi ta en ny profilbild till FB på mig och Småfjuttarna.
Det gick sådär..


Sallan ville inte vara med på bild denna gång 😆
Får göra ett nytt försök om ett tag!
 
Dax att dra sig inåt , börjar bli kyligt om armarna.
Imorgon ska jag ha kvaliteltstime med mi sestra.
Vi måste reka runt i affärerna i stan för att se ifall vi måste ha några "brahasaker" till Gotland  vilket vi ska till om en vecka 😃
 
Klart slut från Bleken , bild tagen i detta nu😊


Trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0