Helsingborg

Vi har hälsat på våra vänner i Helsingborg!
Det är nu två år sedan vi var där!! Vi brukar även ta en liten tur till Puttgarden men struntade i det denna gång och tog tåget istället.
Det är lite knixigt att åka tåg till Helsingborg, antingen får man åka förbi och hamna i Hässleholm sen tillbaka till Helsingborg eller kliva av i Lund som vi valde att göra för att bli hämtade där med bil😃
Det är typ snart 40 år sedan jag var i Lund!
Det var när Stef jobbade i Barsebäck och jag var där o hälsade på en helg.
De enda jag minns av staden var en korvkiosk som vi köpte korv med mos och rostad lök i, som var lite nytt på 70-talet😄
Vi körde förbi korvkiosken fast nu var det kebab som såldes där.
Vädret var ju inte på topp denna helg om vi säger så 😁 men vi for över Öresund till Helsingör på lördagen.
Det är alltid trevligt i Danmark!




Mycket fina blommor och roliga
 affärer som säljer flytande varor.

Smörrebröd och Gammeldansk är ett måste! 😛

Blomsterprakt även i Helsingborg 

Blev lite tråkiga bildformat!
Av någon konstig anledning har inte bilderna från iPhone förts över till iPad som dom brukar göra..fick ta en bild på bilden nu, då fördes dom över. Suck...en blir allerri kloker på el datorer😏
Hur som helst hade vi det mycket trevligt! Ätit gott och druckit gott!
Tack M & S med barn och barnbarn 

Just nu sitter jag i soffhörnet med lite trötta ben efter en träningsrunda.
På torsdag blir det Vårruset, ska bli kul!
Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0