Fastighetsskötare!

Nu har jag provat på jobbet som fastighetsskötsel i form av trappstädning!
Skönt att ha nåt att göra när det är stiltje på hotellet!
Vi hade bra teamwork jag och Jörgen.
Jag körde entréer och hissar och Jörgen sopade gruset rakt i huvudet på mig när han sopade trappstegen.
Rätt som det var kom en mindre sandstorm rakt i fejan eftersom det är öppna trappor där vi städar.
Roligaste var att eftersom jag jobbar dubbelt så måste jag ju ta emot bokningar på hotellet samtidigt och när telefonen ringde satte jag mig på en plaststol under trappan samtidigt som sanden lade sig över hela mig...försökte låta proffsig i telefonen fast jag hade Erstorps grustag runt omkring mig.
Nästa gång det ringde stod jag ute och putsade glasrutan på porten  och ordförande i föreningen kom förbi. Jörgen och han stod och snackade lite och jag såg att han sneglade åt mitt håll där jag stod och försökte prata med gästen som ville boka rum samtidigt som hela Finspångs bilar kom och körde förbi så jag inte kunde höra vad han sa!
Det brukar ju vara så att när man inte har tid att svara intelefonen då ringer folk och bokar rum! Så inget ont som inte har nåt gott med sig 😃




Kommentarer
Postat av: mana

AHAHAHAHA! Stackars sandmorsan!

2014-03-01 @ 22:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0