Midsommar eller midvinter?

Kan man ju fundera på!
Inte är det någon åskvärme precis! Sitter i uterummet ( Good bless my outsideroom!) med fleecetröja och en köpp.
Spelar lite wordfued emellanåt med mina nya spelkompanjoner 😃
Det går upp och ner mest ner👎 får bara konsonanter  hela tiden 😁går ju inte lika bra att hitta ord då!
 
Midsommar har varit bra trots kylan.
Ätit gott och haft trevligt med våra vänner.
Skulle försöka oss på en selfie, det gick sådär....
Nu vet jag att Mats kommer att försvinna från bilden eftersom han står längst upp till höger eftersom www.blogg.se tar bort 30% av alla bilder vid publicering😡
Därför kommer han på en egen bild här!

Allt flöt väl på som för all andra svenskar kan ja tänka!
Sill, jordgubbar, snaps osv!
Vi käkade även kallskuret med exotiska frukter och ost senare på kvällen.
Kanske inte så vanligt men skönt att slippa stå vid grillen jämt!
Midsommardagen rökte vi regnbågsforell som sig bör här i blektorpet.


Tack för dom Lennart 😘 dom var mycket goda!
En med vitt och en med rött kött....fast dom smakade lika gott!
Lite fler glada gubbar o kärringar😃😃😃😃😃😃
Jaana för 😡 glad sa jag ju! Inte lömsk😉

Hahahaha glasögonormar😃😆😎




Tror alla glada kom med på ett hörn!
 
Idag har vi varit lite nyttiga av oss och städat lite.
Jag sprang in till Finspång på förm , det gick ganska ok ändå efter 14 dagars uppehåll med sjukdom och dåligt med tid för träni gsaktiviteter!
Nu stundar en skapligt lugn ( tillsynes än så länge) vecka på hotellet men i helgen drar fotbollscupen igång och vi fullbokat hotell samt som vi ska vara barnvakt åt Sally lör-sön.
Sista bröllopet för denna säsong för A&J. Hoppas jag....
Hoppas sedan på att få en lugn tid på hotellet och kunna umgås med mina barnbarn utan att behöva känna en massa stress oxå!
Hann med en liten hälsapåsnabbis hos båda gullisarna idag när vi var inne i byn❤️❤️



Tokfiorna!
 
Det var väl alles...
Imorrn är det svältdag på chemat, ser fram emot att få späka kroppen efter denna svullhelg!
Tis ska vi till Kolmården med småknattarna. Det ska bli jättekul.
Ha en fortsatt skön söndag.
Kram Majsan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0