Livet efter semestern

Igår och i förrgår hade jag bestämt mig för att lägga ner bloggen!
Känns inget kul längre och jag vet inte varför...kanske för att jag inte vet vilka som läser mina emellanåt knäppinlägg!
Har ju en förmåga att flippa ut ibland med min sjuka humor...
Jag har ju som sagt förmåga att sitta o skratta åt mina egna skämt men somliga kanske tycker jag är helt knäpp?...
Ja ja så länge som jag roar mig själv fortsätter jag ändå ett tag till 😆
I ärlighetens namn vet jag inte ett shit vad jag ska skriva om idag så vi får se var detta tar hän!

Efter vi var på Gotland var det min brors dotter Fia som tog studenten som är något att orda om.
Hennes konstnärliga storasyster Ida hade målat av Fia och gjort en så fin skylt så jag vet inte hur jag ska säga om den!
Ni får se själva!
Här står hon med sitt verk konstnärinnan!
Det hela gick i Harry Potter tema, något som intresserar de båda.
Själv har jag aldrig sett Harry Potter men kanske ska göra det!
Fia blev så här glad när hon fick se skylten.

Efteråt blev det studentfest på verandan hos brorsan.
Vilken härlig och solig dag det blev!

Jag hade köpt nya klänningar till Småfjuttarna på Gotland i ekologisk bomull minsann, vilket ju är uppskattat av mina döttrar!

Inte helt lätt att få en bra bild på två bångstyriga ungar o deras mammor!

Livet har för övrigt mest bestått av jobb och sjukdom!
Vi har haft bra beläggning på hotellet de sista veckorna vilket är superbra! 
Det som är ett bekymmer är att vi inte har någon personal kvar förutom jag och Anna ...
Ni som redan drabbats av min  redogörelse om sjukdom och elände på hotellet kan hoppa över detta kapitel 🙀
I helgen hade vi fullbokat hotell vilket händer sisådär två ggr om året  eller så när som.
Anna skulle på möhippa på lördagen samt dra med sig 25 pers att äta frukost på hotellet.
Jag skulle jobba ensam lör och sön.
Lördagen hade vi ett bröllopspar med några av deras gäster som skulle bo på hotellet samt att deras föräldrar med släkt o vänner även dom skulle komma på hotellfrukost ca 25 pers på söndagen.
Vi hade även ett jobbgäng som skulle ha frukost kl 06.30 lör/sön 
Jag vaknade upp redan på fredagen med en skum känsla i kroppen....influensan hade slagit till 😵
Egentligen är fredagar Annas frukostmorgon men  eftersom även hon var dålig i influensa och rethosta så skulle jag ta hennes frukost.
Stefan som jobbar med  vaktmästeri på fredagar fick ta hand om frukosten medan jag hängde med huvudet och släpade mig igenom dagen, åkte hem o sov hel em fram till lör morgon när kl ringde fem...
För att göra denna historia kort så har hela helgen varit ett rent helvete både för Anna och mig! Bägge sjuka samt fullbokat hotell ....
Tur att Stefan kunde hålla sig frisk medan jag låg inne på ett hotellrum och dirigerade honom!
Anna fick släpa sig dit på söndagen fast hon suttit upp sängen och hostat från hon kom hem kl tolv på natten från möhippan till kl fem på morgonen!
Hoppas jag aldrig behöver uppleva detta igen!!!!!!!!!
Summa sumarium så har jag stigit upp kl 05.00 typ 12 utav 14 dagar så nu ska det bli wonderbart att få vara fri från jobb och jobbtelefon i dagarna tre och bara fira midsommar i lugn och ro 😊

Funderar starkt på att söka nytt jpbb faktiskt!
Hittade några intressanta objekt i tidningen idag som skulle passa mig utmärkt!😉

Det var ju detta med troende....men kanske man kan lura honom att tro att jag är troende...
Hehehe tidningen hittade vi bland sågspånen i golvet här i stugan när vi renoverade för ex antal år sedan.

Imorgon är det midsommarafton!
Ha det så himla trevligt för det tänker vi ha!
Ja...jag fortsätter väl o blogga ett tag till då eftersom det blev en del sagt fast jag inte hade nåt att säga.
Intressant eller inte? Det bestämmer ni som läser för jag vet inte!
Avslutar med lite bilder med meningen med livet❤️❤️






Älskade ungar!!
Nu kommer solen☀️
Det blir bra som det ska va!
Hej då från #mariesöderdepp@knäpp.com


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får inte sluta att blogga! Jag går in varje dag för att se om något nytt inlägg kommit! Och gillar din humor!! Skrattar fortfarande när jag tänker på gammelgäddan! Haha!!! Kram Lina

2014-06-19 @ 20:37:04
Postat av: Anonym

Tack lina ❤️ det var roligt att höra!
Vi söderbergare har ju lite " konstig" humor😆

2014-06-20 @ 08:08:56
Postat av: Helena Burman

Håller med Lina - du får absolut inte sluta blogga. Läser varje inlägg men är dålig på att kommentera. Kul att få se flickorna i sina fina Gotlandsklänningar. Så söta - både flickorna och klänningarna :-).

2014-06-20 @ 23:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0