Kolmården

I tisdags hade vi en mysig dag i Kolmårdens djurpark med småkottarna.
Vi började med lite gofika i Bamses värld.
Sally var lite rädd för skatorna som ville smaka på våran matsäck.
Tilda åkte tekopp med mamma.
Därefter begav vi oss till barnens gård.
Sally är lite försiktig och gillar djuren på lite håll medan Tilda springer efter alla djuren och skriker iiihhhhh och vill klappa på alla.


Det var mycket intryck för dom små på en gång.



Sally och jag försökte oss på en selfie medan övriga åkte linbana.
Inte lätt!

Djurparken blir bara större för varje gång man är där!
Nu var det fyra år sedan sist.
Nästa år ska nya Bamses värld invigas och ska man hinna med och leka där också får man nog lösa en tvådagarsbiljett!
Roligt är det varje gång i vilket fall!

Just nu sitter jag och pustar ut efter ännu en ganska jobbig vecka på jobbet!
Vi har svårt att hitta sommarjobbare i år...så det blir att jobba själv jag och Anna.
Denna vecka blir en sjudagars igen...med undantag i midsommar tre dagar så har jag jobbat två sjudagarsveckor efter denna!
Ska bli välbehövligt med en (planerad semestervecka) nästa vecka.
Som det ser ut nu har vi glest med gäster på hotellet i juli.
Fast man vet ju aldrig....
Jag hoppas i alla fall innerligt att jag kan få vara ledig🙏
Det är som oftast svart eller vitt.
Liksom svältdieten 5:2 😆


Endera dagen nudelsoppa, nästa dag milkshake😁
Inte bra inte bra! Men gott var det!
Måste ju trösta sig lite när det regnar!
Jahupps. Medan Stefan diskar ska jag förbereda tvn på hdmr-läge och svischa om till Netflix.
Har nu avverkat Dexter och Orange is the new black.
Inget kommer överträffa Dexter som var så jäkla bra!
Väntar otåligt på säsong åtta!!
Nu ska vi börja på Hose of cards.
Får se vad det kommer att ge.
Tur man har Netflix när det bara är massa gafs på tv förutom sommar med Ernst 😘
Nu kommer ( denna helg) hemmapappa Stefan med jordgubbar o glass 😛
Trevlig helg ni som är lediga👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0