Semester och huvudvärk.

Nu har vi varit i Torekov och hälsat på Karin Ola och Tilda i några dagar.
Ola stackarn blev sjuk och sängliggandes och själv har jag haft huvudvärk i snart två veckor 😩
Fick en akut massagetid i fredags men har inte hjälpt ändå! Blir tokig på huvudvärk snart!

Som tur är finns Ipren och förutom det så har vi haft jättetrevligt.
Karin var glad att vi kom så hon slapp och sitta hemma o ha det tråkigt när Ola var dålig.
Så fick hon guida oss runt på Bjärehalvön och det gjorde hon bra!
Huset dom bor i är Olas föräldrars och det ligger några km utanför Torekov centrum.
Första dagen tog Karin ut oss på språngmarsch! ( citat Stefan)
Vi promenerade i rask takt in till centrum och vill man hänga med i Karins tempo får man småjogga igemter 😉
När vi kom fram käkade vi lite glass och kollade in alla rikemansfolk som stoltserar i badrock överallt vid hamnen....på affärer, resturanger osv....ja minsann det finns folk till allt här i världen!
Tilda tog ett litet snack med kapten trä utanför skeppsmuseet.
Efter lunch gick vi åter igen en runda och slank in på en loppis.
Jag hittade den här fina cykeln som såklart inte var till salu 😰


Jag vill så gärna ha en sådan här cykel i trädgården med blommor i cykelkorgen och en trälåda på pakethållaren med blommor!
På kvällen grillade vi Beer can chicken.

Supergott alltså!
Vi provade även på gasolgrillen hemma när vi kom hem men det blev inte lika gott! Måste vara kol för att få den rökta smaken tydligen!
Alltså man öppnar en öl, häller ut lite eller dricker upp..
Sen öppnar man upp burken helt med en konservöppnare, kryddar kycklingen med en blandning av smör och valfria grillkryddor och trycker in det innanför skinnet.
Sen ställer man bara kycklingen på ölburken stänger grill locket och grillar i 90 min. Man får absolut inte lyfta på locket förrän det 90 min har gått.
Vår blev lite platt upptill för locket gick inte att stänga helt,men vi löste det med en tyngd på locket!
Lova mig att ni prövar! Det är så in i helvete gott 😛

Tilda jobbade lite med paddan under tiden vi grillade 😍

Superkonsentrerad😃

Dag två åkte vi till Norrvikens trädgårdar.
Det var även bilutställning den dagen till Stefans stora glädje 😉






Tilda hade jättekul och röjde runt bland knotiga träd och luktade på blommor😊
Sedan åkte vi in till Båstad och lunchade på en riktigt god räkmacka!

Andra ställen vi besökte var 
Tant grön.
Ekologisk gård som sålde hur mycket godsaker som helst, jag handlade lite. Det var ganska dyrt!

Dijonsenap med dragon, olivolja på sprayflaska, hickoryessens och salladsdressing.
Vi var i i Hovs hallar och fikade på ett ställe som jag inte kommer ihåg namnet på.
Även det ekologiskt!
Där fanns ännu en cykel som ej var till salu😒
Inte lika fin men den dög!
Vi botaniserade bland bifftomater och kryddor.


Lite ekologisk fika.

Delade lite😀
Det fanns en rolig soffa som Karin och hennes mamma ville sitta i 😆

Vi var vid havet en eftermiddag.

Vidare ut på vischan och fynda på Karins affär😃

En liten idyllaffär mitt ute vid kohagen.
Jag köpte fullt med kokumsatrealjer för150kr 👍
Den lilla kastrullen var full med cement och Stef sa att den där får du aldrig ren!
Men med hammare, morakniv och svinto blev den så gott som ny😃 min nya favvokastrull 😘
 På hemvägen blev det ett maratonlöp på Ullared 😁

På tre timmar hade vi handlat, ätit lunch, sett Morgan gå före kameramännen.
Det var filminspelning! Vi höll oss undan men har vi otur kom vi med på ett hörn...såg kameran riktas åt vårt håll 😁
Jag tog upp mobilen och tänkte knäppa en bild på Morgan men ångrade mig och stoppade ner telefonen.
Jag har väl aldrig handlat så fort på Ullared!
Nää karlar ska man lämna hemma när det gäller shopping!
 
Klart slut från Skuuoone 😃

Annars har det varit slappa slappa här i stugan.
Anna och Sally har varit här några dagar och busat.



Vi såg en groda.


Sally vattnar lite med slangen.

Lata dagar när Sally sover.




Thaimat😛

Mina blommor😊




Å så trädgårdsprojektet i stiltje.

Lekstuga och bod nästan färdigmålade.

Denna vecka är jag ganska ledig, har telefonjour.
Ska jobba några timmar imorrn bara.
Ons eller tors ska vi ut på en tur i skärgården med Viola.
Återkommer om detta.
Nu ska knubbsälen ner på bryggan och steka lite! 😎



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0