Härliga sommar!

Det var lite svettigt att börja jobba i måndags!
Anna och jag har delat på veckan.
Dagis är fortfarande semesterstängt så vi har haft Sally två dagar och två nätter här i stugan när Anna jobbat.
Det har varit full fart här ute.



Lite lådsasvila.


Å riktig vila.

Iof är det lika jobbigt att jobba som att passa barn fast roligare att passa barn såklart 😃

Idag kan man äntligen andas!
Det är inte klokt vilka veckor vi haft med bad och sol!
Badtempen visade 29 grader ett tag i 
Badbleken😜🏊

Mormors andra badflicka har oxå varit här såklart 😘


Har fixat lite fint vid hejskylten.

I söndags fick vi en spontan inbjudan till Bosse och Anna-Lenas nyinköpta torp utanför Svennevad.
Vi tog med lite gofika och åkte dit.

Så fint litet torp mitt i skogen😊
Ett dopp i Sottern som sjön intill heter blev det såklart!

Hemmansägaren himself och Stef bakom trädet.
Omgivningen runt är naturreservat. Många fågelarter som häckar där.
Hunden Dino gillade badet oxå 😃
 
Roligt att ses! Blir alltför sällan nu för tiden..
Men i september ska vi träffas hos oss här i Bleken.
Syrran och Per-Åke oxå. Dom vet inte om det ännu bara hahahaha
Fast nu vet du Berta 😃 återkommer om datum i nästa blogginlägg 😉

Igår var Stef o jag i stora staden och shoppade loss.
Dvs Stef! Han behöver ju oxå lite klädet och skor ibland 😊😆
På hemvägen stannade vi på Eriksbergs plantskola och köpte nya växter till hans föräldrars grav.
Det blev så här fint.

Jag försöker klura ut någon smart lösning på en tjockt förhänge här på loftet.
Det är lite svårt när det är snedtak...
Behöver något som dämpar ljudet när småbarnen sover där uppe!
Tacksam för förslag!

Gillar mina pellisar nu!
Visst är dom fina!?



Jaha! Inte mycket som hänt sen sist men det kan ju va skönt det med!
Mycket står på agendan nu i aug.
Vi går ut hårt med skaldjursfrossa på lördag 😜
Nästa vecka ska jag och min vän Lena rå om varandra tis-ons i torpet i Deje.
Ser jag fram emot bägge!
Å så ska jag få mysa med två hundar.
Rasmus och Marley 🐕
Hoppas sommarn håller i sig även nästa månad vilken startar redan imorrn.
Adjås


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0