En dag på sjön.

Tillåt mig presentera en gammal dam född 1987!


Viola med ruff och köl.
Systers och Per-Åkes nya skötebarn 🚣
Igår fick vi följa med på en tufftufftur runt öarna i Sankt Annas skärgård Stef o jag😃

Ibland har man turen med sig ändå!
Vilket väder vi prickade in ☀️ 
Ja! Med fullpackad bil med allt man kan tänkas behöva för att överleva en dag på havet for vi iväg.
Jag fattade inte att vi var i Sverige när jag satt på fördeck och solade i ljudet av dieselmotorn som puttrade på i lagom takt bland alla smultronställen.

Efter ett par sjömil senare hittade vi ett ställe som verkade ok att stanna till på för att bada och käka lunch.
Allt ska ju inte gå smärtfritt på sjön såklart! Lite missöden hör ju till att minnas för att garva åt efter!
Det är ju lite "meck" att baxa in en stor båt invid en klippa som är brant och hal.
Första missödet var att vi råkade tappa i ankarrepet....
Fuck the fuckers liksom....där sjönk ankaret ⚓️ och där sjönk hoppet om en dag på bergshällen med sol och bad😖
Styrman Eva Söderberg spejade frenetiskt ut i havet och såg en bit av repet som guppade på havsytan en bit ut...
Messman Marie Söderberg slängde av sig sjömanskostymen och hoppade i spat 🏊 
Simborgarmärket var inte gjort helt i onödan ändå!
Fick tag i repstumpen till slut och fixade fadäsen👍
Det var inte den bästa klippan i skärgården men den fick duga.
Vi badade lite och käkade jättegod lunch.






Notera soldyrkaren uppe i vänstra hörnet 😉
En till som solade i två minuter 😉

Efter att ha tröttnat på vassa stenar, taggbuskar, sjögräs och tång kastade vi loss och knopade på ut i farleden igen med ekolod, gps och förtamp. Det sistnämnda ordet skapad av en viss person som gillar att hitta på sina citat att köra med...ja ni som känner oss vet vem jag menar!
Det finns många sådana! 
Några ex: Som dom gamla grekerna sa.
Hemma bra men borta bäst.
Ett ord till tom.
Ska vi säga att vi träffs igår, osv osv skulle kunna sitta här och skriva en hel roman med sådana citat.
Men nu skriver jag ju om en dag på sjön för böveln!
Var var jag nu då??


Styrman girade åt babord ut i farleden, riktade in skutan åt en annan ö utanför lagnöbron.
Eftersom jag var tvungen att hjälpa till kunde jag inte filma det roligaste på hela dagen när styrman Eva ramlade i spat när hon skulle hålla i "förtampen" 😃😃😃
Klassikern var ett faktum när skutan drog sig längre och längre bakåt och Eva orkade inte hålla emot utan följde med ut och halkade på det hala gröna sjögräset.
Ett tag hängde hon med armarna på fören men tappade till sist taget och druttade i. hahahaha det såg för roligt ut!
Själv tordes jag inte hoppa ut på dom hala bergshällarna utan hoppade i havet och simmade in.
Ska tillägga att dom ej har någon stege till båten i fören än men snart så!
I akter finns en liten badstege som jag kättrade upp i.
Nästa ställe var jättefint och där stannade vi några timmar , badade och fikade.

Kapten Per-Åke förste kaffebryggare.



När skinnet på våra kroppar kändes tre nummer för litet packade vi ihop och styrde Viola vidare.
Vi gick in mot Tyreslöt och tittade lite på omgivningarna.

En riktigt härlig sommardag att minnas.
Om fem månader idag är det juldagen 🎅🎄 hehe
Klockan var 10.15 när vi kom hem.
Det var en ljuvlig kväll, jag gick ner och badade en sista gång för dagen i sjön för att tvätta av mig det bräkta vattnet.
Ett glas rött slank även ned innan det var dax för kojen.

Idag har jag bara badat fem gånger....snart får man väl simhud mellan tårna!
Ska inte klaga! Absolut inte!!
Dagar som dessa kommer allt för sällan i detta land.
Bara att passa på å njuta så länge det varar.

Vi har det oförskämt bra här i Bleka!


Nya sandstranden 


Karins blomma som jag vårdat när hon varit på semester.

Idag kom lastbilen med all vår sten som ska bli till mur osv.
Finns hopp om fortsättning 😃


Tur man inte behöver tänka på hur man ser ut när man bor ute i skogen och går omkring med "badfrisyr" hela dagarna.

Shake it like a polaroid picture 😆
Skepp o hoj!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:42
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:44
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:44
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:48
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:48
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:48
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:50
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:54
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:55
Postat av: Eva

Hahahaha vilken dag vi hade!

2014-07-26 @ 12:13:55
Postat av: Nettan

Jag tänkte skriva vilken dag ni hade men Eva tog alla orden från hyllan och de som fanns hos leverantören. Kommer in ett nytt lager efter semestern...
Men himla fint blir det i Bleken i alla fall! Kram

2014-07-26 @ 19:59:16
Postat av: Eva

oops! lite datahaveri där!

2014-07-28 @ 21:59:04
Postat av: Eva

oops! lite datahaveri där!

2014-07-28 @ 21:59:05
Postat av: Anna

Haha vilken dag ni hade som nämnts ovan!

2014-07-30 @ 16:31:54
Postat av: Anonym

14 kommentarer! Wow måste va rekord!!!!

2014-07-30 @ 21:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0