Koh Samui

 
 
Alla jag känner vet väl vid det här laget att vår lilla Zorro inte är med oss mera.
Jag väljer att inte skriva något om det här för det blir så jobbigt. 
Vi försöker att göra det bästa av vår semester, det är jobbigt emellanåt men det är ganska ok ändå.
Är glada för att vi har våra vänner Mats och Jaana här som får  oss att tänka på annat :)
Vi har nu varit här i fyra dagar, kom till den sötaste lilla flygplatsen jag sett!
Flygplanet var ju iof gulligt oxå men inte så gulligt att flyga med..:(
 
 
Ja ni ser skillnaden från det första planet vi flög med från Amsterdam till det lilla propellerplanet med målade blommor och fiskar på...Kändes lite oseriöst men det gick vägen!
 Vi bor på ett hotell med små bungalow, det är jättefint men för  mycket barnfamiljer i min smak...intet ont om barn men vill helst slippa skrik o gap på semestern!
Har lite låg smärttröskel just nu...
Missade att boka hotell utan barnpool denna gång så vi får skylla oss själva!
 
 
 Vi har varit ute på havet en hel dag runt ön.
Stefan o jag snorklare, det var jättehärligt!
 
 
 
Den lilla färjan till vänster är vår.
 
Vi blev upphämtade av en långtailbåt och for in till en liten ö där vi fick lunch.
 
 
 Det bästa med detta land är i alla fall maten!!!
Nr 1: spicy seafoodsalladNr.
Nr 2: ostron.
Nr 3: som tam ( papayasallad )
Nr 4: Deep fried red snapper
Ja så har vi ju massage!!! Har redan betat av följande: Thaimassage , oilmassage , facemassage , manikyr , pedikyr och fotskrubb :) och vi har inte varit här en vecka än...men det finns mycket kvar att gå igenom som typ fotmassage , after sun massage, aloevera massage ...you name it!
Här bakom det fula trynet är dom våra massörer ;)
Ikväll ska vi gå till en fransk resturang och äta råbiff.
Måste tänka lite på magen med all chili som i alla fall jag stoppar i mig!
Imorgon ska vi hyra privat chaufför med bil och kolla omgivningarna lite, det svider lite i skinnet av all sol så vi måste hitta på nåt annat för en dag.
Sedan är det marknad på kvällen som man såklart inte vill missa.
Lördag är vår sista dag här och på sön far vi vidare mot Pattaya.
Ha det i kylan;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: biggeros

Mysigt ni har det😊 Vilken lyx med alla dessa olika typer av massage. Visst är det behövligt när lever ett stressigt liv till vardagen. Inte jag då. Visst har vi varmt här men inte alls den värmen. Här är det vårvärme i Cordoba. Ha en fortsatt trevlig semester. Härliga bilder.

2014-01-10 @ 16:55:52
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0