Aldrig på min kofot!

Ska jag resa till Thailand eller någon annanstans för den delen med anslutningsflyg!!!
05.30: stiga upp i Rayong. Resa med bil till Bangkok två timmar.
Vänta på flygplats tre timmar.
Flyg till Amstardam elva och en halv timma.
Vänta på nästa flyg i två timmar.
Flyg till Linköping en timma och tjugofem minuter.
Bil hem till Finspång en timma.
Summa summarium 24 timmar utan sömn...för det bara går ICKE att sitta upp o sova hur trött man är..benen värker och det sticker i händer och jag vet inte allt..
Nääru Majsan! Du är för gammal för detta!!!
Nästa gång blir det hotell på Arlanda innan hemfärd samt direktflyg! 
Man lär så länge man lever, så är det.
Japp! Lite gnälligt kanske!? Vi lämnar det.
 
 
Vart var vi i novellen då? var jag klar i Pattaya......?
Inte riktigt tror jag bestämt!
Bojje kom och hämtade oss på flygplatsen och vi åkte till hotellet där vi skulle träffa en kompis till Bojje som skulle ha sin femtioårsfest där och vi var oxå bjudna på kalaset.
Han heter Håkan förresten och hans fru Wanitha , dom bor i Norrköping. Vi har träffats några gånger hos Bojje i Rayong.
Mycket trevlig och rolig prick. Han hade även sällskap av sin arbetskamrat Andreas Sandgren. Även han en rolig prick :)
Alltid kul att träffa nya människor. vi hängde ihop resten av resan och hade riktigt trevligt!
Dom kan Thailand utan och innan och vet vart man ska ta sig till dom bästa platserna samt att dom kan språket.
En verklig bonus för oss bortkomna i storstadsdjungeln :)
Vi tog en bathtaxi en dag till Jomtien beach som ligger en bit bortanför stan.
Jag har tagit några jämförsbilder på beachen i Pattaya och på beachen i Rayong.
 
 
Bilderna talar sitt eget språk, eller hur?
Lite fler bilder från nattlivet i Pattaya.
 
Dansande pojkar...tro det eller ej!
 
Det var rena himmelriket att komma "hem" till Hat mae  ramphung och Manouts house!
Jag haffade den mobila som tam tillverkaren det första jag gjorde!
 
Aahhhh som jag längtat efter denna utsökta lunch!!!
För sallad, grillad kyckling och sticky rice 70 bath = 14 SEK 
Annat än skillnad på priserna på Samui!! även ifall det ändå är billigt där oxå..
Vi lunkade på lite i sakta gemak de sista fem dagarna, var in till Rayong en dag med Håkan och Sandgren.
 
En fd arbetskamrat till mig Rosie dök upp hos Bojje med sin man:)
Vi käkade skaldjur på Beachen ihop en kväll.
Anders Jaas med sambo Var oxå med.
 
Näst sista dagen tog vi färjan till Koh Samet över dagen med Håkan och Sandgren.
 
 
Vaktande Sjöpirstaty eller liknande :/ ful var hen alla fall!
Det är så fint på Koh Samet. Kritvit sand och lite lagom stort. Ön är naturskyddad och det är nu förbjudet att bygga fler hotell längs stranden :)
 
 
Vi stannade hela dagen och tog sista färjan hem kl sex.
Thailändarna har lite konstiga idéer om hur man tar sig ombord på båtar!
Denna gång fick vi hoppa från kajen på en påle sen över på båtens tak...
 
 
Sedan ner för en skitbrant stege på båtens utsida.
Vi kom ombord till slut och det blev kolsvart innan vi kom in till hamnen i Ban Pe.
Håkans fru Wanitha höll på att gå en kurs i ansiktsbehandling och behövde frivilliga kandidater att öva sig på.
Hmmm inget svårt val när jag blev tillfrågad att "ställa upp" :)
Nästan två timmar skön rengöring och massage och till sist lite svalkande gurka i fejan alldeles gratis!
Livet är bra härligt ibland!
Ja. Man ska ju avsluta när det är som bäst sägs det, och med det så var sagan slut för denna gång.
Nu tillbaka till verkligheten och man får suga på karamellen ett tag och minnas allt det fina med Thailand.
Förutom hemresan som är en pain in the.....ja ni vet!
Sawasdee kah

Kommentarer
Postat av: biggeros

Hur härligt som helst ser det ut på dina bilder. Har fortfarande inte varit i Thailand. Det blir väl någon gång. Jobbigt dock med den långa resan, kram😊

2014-01-27 @ 16:20:28
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0