Lågt

Vi har lågkonjuktur i Finspång som det verkar!
Dåligt med gäster på hotellet:(
Jag känner mig deppig orolig och har direkt inte lust att göra någonting.
Mest av allt saknar jag Sofie som vi tyvärr inte kan erbjuda några timmar som det ser ut nu:`(
Det konstiga är att man hör inget i media om någon lågkonjuktur...men i Finspång jobbar tydligen inte många utifrån just nu!
Inga som behöver bo på hotell i alla fall...hoppas att det inte är någon längre pågående trend utan att det vänder snart!!! likaså mitt psykiska tillstånd!
Jag antar att detta är nackdelen av att vara egen företagare, att det kan gå dåligt ibland i firman, och nån gång ska väl vi bli drabbade av det som det ser ut.
Vi gjorde även ett tappert försök att anonsera i Focus med gratis middag till de som bokar rum samt frukost till allmänheten osv, men även där verkar det trögt.
Det tar kanske ett tag för Finspångsborna att ändra sina frukostvanor..;)
 
Ser att det är nästan en månad sen jag gjorde ett inlägg här..
Måste kolla mina bilder i telefonen för att minnas vad som gjorts den senast tiden.
Tilda blev i alla fall firad ordentligt i dagarna tre på si ettårsdag :)
Först var det för polarna med föräldrar.
Vi var där den dagen hon fyllde ihop med farmor Barbro farfar Greger och farbror Petter.
Moster Anna med familj låg hemma med influensan ;(
Tilda gräddnos <3
På lördagen var det dax för tjocka släkten att komma på kalajs.
Full rulle i huset på gröna vägen :)
Emma var snyggast och coolast på festen :D
Måste ju va "lite" rolig såklart...kan inte låta bli liksom ;) ;)
 
 Vi gör ett litet hopp till förra veckan eftersom inget av vikt har hänt i mitt liv in between eller hur man säger...
Det var i torsdags som vi for till Regna på junta hos Erika.
Poolman hade visst bestämt sig för att dra igång värsta snöorkanen när vi skulle köra den kringelkrokiga vägen långt ut till skogs, men vi kom både dit och hem helskinnade.
 
 
 
Snygga helena med ny frissa :)
Erika hade gjort värsta lyxmiddagen! Det är en fröjd att sitta och äta i deras fina vardagsrum :)
Evas och Helenas svindyra skinnväskor från Ullared sätter sin pesonliga prägel i inredningen!
Kladdkaka med färska jordgubbar till kaffet.
 
Jag har blivit lite " Bagar-Berta" på hotellet nu i dessa hårda spartider. Intet ont som inte har något gott med sig!

Dessa bakverk gjorde jag på en o samma dag fast kardemummabullarna var till Tildas kalas.
 
Nu ska jag göra mig klar att jobba lite med fastighetsskötsel med fastighetsskötarna.
Chefen heter Jörgen Söderberg, en riktig slavdrivare har jag hört ;)
Får se ifall jag måste ringa kassan imorrn... hehe.
 Håller tummarna för bättre tider!
Majs
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: biggeros

Hoppas att det vänder snart!! Du är så duktig med att baka och laga mat. Grattis i efterskott på Tildas 1 års dag och många kramar till dig.

2014-02-26 @ 11:52:00
URL: http://biggeros.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack Bigitte <3
Jag blir så trött på att det försvinner en bit på varje bild grrrr
Det förstör så mycket i texten. Typ att bara Evas väska syntes!
Har mailat blogg om problemet men ej fått svar...
Kanske man skulle byta blogg!

2014-02-26 @ 14:52:10
Postat av: Anna

Wow vad långt blogginlägg! Många råliga bilder!

2014-02-26 @ 18:10:24
Postat av: Anna

Dumma blogg.se att inte svara!!! Grrrr!

2014-02-26 @ 18:10:57
Postat av: Anna

Tack och vi hörs!

2014-02-26 @ 18:11:42
Postat av: Helena Burman

Tänk att Johanna o jag är med på bild samma dag fast i två olika bloggar. Johanna är med i Carina Perenkrantz blogg på nt.se. Carina är med i Johannas gymnasiearbete, en kortfilm. Hur kul som helst;-). Kan inte låta bli, VARFÖR måste jag alltid göra grimaser på bild, grrrrrr :-/

2014-02-26 @ 22:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0