Struntar i titel idag!

Den senaste tiden har mest bestått av jobba jobba jobba!
Måste tänk lite bakåt i tiden några veckor.
 
Förra lördagen fyllde Emma 25 år!
Inte klokt!! Mosters minsta lilla kicka....

Fixar tårtan i sitt och Andreas torp😊
Så fint så!

Vi bjöds på både mat och fika och slogs med getingarna denna varma sensommardag.

Stef hälsar på lilla Alma.
Fick ingen bild på henne tyvärr.


Där emot fick jag några bra bilder på lille Måns.


Elin och Staffans yngste son. Broder Ebbe var omöjlig att fota eftersom han leker i 200 km i tim under sina vakna timmar på dygnet😆 
Det har blivit en liten skara sysslingar i Söderberg släkten.
Här i storleksordning. Svea , Ebbe , Sally , Tilda , Måns och Alma.
Anna och Karin med familjer kunde tyvärr inte komma denna dag.
Det är svårt att få till ett datum som alla kan träffas och även när det bestäms något så blir det alltid bortfall.
Imorgon ska vi ha vår årliga släktträf. Tyvärr även där med reducerad skara pga sjukdom och div ändrade planer 😢
 
I måndags hade jag junta här i stugan.
Solen höll sig även denna dag och vi tog kvällsfikat nere vid sjöverandan. Roligt att berätta och höra om allas våra semesteröventyr!
 
Annars som sagt har jag bara jobb att orera om.
Vi håller på att fräscha upp våra hotelllägenheter just nu.
För det första ska dom storstädas och vissa behöver lite små renoveringar.
I fredags tömde Stef o jag förråden från två lägenheter.
Saker som vi slängt in eftersom vi köpt in nya möbler.
Det blev två fulla kärror till tippen 😁


Typ den här "snygga" fåtöljen och byrån fick åka med.

Bägge stod i ett av sovrummen.
Så ångestfullt fula möbler!
Efteråt blev det så här.

Lite trevligare ändå!
Tog en bild på vardagsrummet oxå men det är inte riktigt färdigt än.


Det är roligare att städa när man får köpa lite nytt och inreda med.
Vi köpte lite nya lampor och tavlor.
 
Idag har jag målat lekstugan invändigt en gång.


Den ska bli riktigt rolig att inreda 😃
Imorrn är det söndag och väckarklockan ringer 05.00.
Ska åka in o servera frukost till ett  gäng killar från Macon som jobbar på värmeverket.
Sen hem och fixa käk till släktmiddagen.
Vi har lite thaitema i år 😛😛😛
Jag ska fixa som tam som är en sallad med omogen papaya.
Omsorgsfullt och lite omständligt fraktad till Finspång för att bli tillredd denna söndag.
Inhandlad på mixmat av syster Berta.
120:- för två papayor....
Hämtade av min snälla Jaana i fredags på syster Bertas ytterdörrashandtag, levererade i postlådan på hotellet.
Sedan ska övriga ingridienser  tillföras så som morot chili vitlök lime palmsocker fishsause körsbärstomater jordnötter och haricots verts.
Såå in i jordens gott!
Det första jag äter när jag anländer Rayong Thailand
Ser ut så här.
Direkt från beachen med grillad kyckling till!

Underbara mat!
 
Trevlig helg.


Majsan!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Svea var lite rädd för den där pojken med mustaschen! Haha!!!!! Mammas snutt Måns! :) Och snygging Marie!!

2014-08-18 @ 14:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0