Regn i Regna

Regna marken. I ordets rätta bemärkelse!
Det var vad det var idag när vi var där jag Jaana Ritha och Hella!
Det är inget kul alls att trängas i spöregn bland paraplyer och takdropp i nacken😁
Det var ju uppehåll redan från 05.00 imorse när jag for iväg till jobbet ända tills vi parkerade bilen i Regna.
Men men...har man väl kommit fram så är det bara att traska på.
Jaana och jag tog en stekt strömmingsmacka.
För övrigt andra gången denna vecka som jag o Jaana käkar strömming ihop eftersom vi lunchade på Hugos en dag i veckan.
Händer väl ca en gång per ljusår typ!
Eftersom jag måste tänka bloggmanus vart jag än är så åkte kameran upp en gång och bilden blev inte så bra...
Show me som respekt! Yea 
Tänker Jaana när hon torkar bort kladdig strömmingsodör från fingrarna 😆
Köpte lite hjortronsylt,rökt sik och fläsk med mig hem.
Ganska frusna åkte vi hem och fikade på Lottas bageri istället för att trängas under ett fuktigt marknadstält och dricka kaffe i en plastmugg!

Vi hade en trevlig förmiddag trots skitvädret!

Igår körde Stef hjullastare för att få ner några ton sten från parkeringen som vi ska ha till en mur bl.a. I stugan.


Jag stod och tittade på med hjärtat i halsgropen när han backade och höll på med vidundret!
Benka som var med och dirigerade tyckte att jag skulle köra hem maskinen på lördagsmorgonen och ställa den på hotellparkeringen!
Såg en syn framför mig att gubbarna sitter och tar sin morgonryk på uteplatsen när jag kommer inslajsandes med en stor hjullastare, drar sen tungan innanför överläppen och spottar ut snusen på parkeringen och säger: Morsning ere nån som vill ha skjuts till jobbet? Hahahaha
Välkommen till Allé hotell.
Eller Fawlty Towers...

Hotellet där gästerna lagar mat till personalen...
Vi hade en spakväll i veckan med sju st damer och var tvungna att stänga av undervåningen för övriga gäster.
Jag fick serva dom uppe i matsalen.
Just den kvällen hade dom tänkt att äta lite tapas som dom varit och köpt på Netto.
Jag hjälpte dom att fixa o värma lite i köket och som tack fick vi resterna 😃
Blev gratis lunch till oss personal dagen efter!



Igår när jag kom upp från tvättstugan på hotellet fick jag en smärre chock! Utanför står en stor brandbil 😮
Vad händer här då?
Jo vi har bara lite övning....ok bra om ni ringer innan liksom!
Vi som har halva hotellet med gäster som jobbat natt och behöver sova!

Igår lagade jag Wallenbergare för första gången!
Stef hade köpt hem kalvfärs och ville ha hela kitet med potatismos och ärtor.
Gjorde efter  Werner Vögelis recept.
Fyra äggulor och fyra dl grädde till 400 g färs....
Blev ju bara som en geggig smet!

stef tyckte det var jättegott!
Me? I thoght it tasted like an ordinary fu...ng beef som helst!
Lite överskattat det där med Wallenbergare if you ask me!
I like my own foreheadbeef with boiled potatis creamy sauce and lingonberryjam!
Kände bara för att bättra på engelska språket lite...rätta mig ni som kan stava rätt😆
Alltid är det någon som tyckte det var kul, Elin kanske...?

Dax att lägga av innan det blir alldeles för låg nivå här...
Tog mig säsongens första varma glögg efter den våta marknadsfärden när jag kom hem.
Tidigaste glöggen hittills!
Hade bara en liten skvätt men gott var det!
Lite jordnötter fick duga istället för mandeln!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Elin

Very good svenglish Mai!! 😆😆 Gillar att du redan tar en glögg nu, fira jul kan man aldrig göra för tidigt!!! 😄

2014-08-25 @ 11:40:31
Postat av: Lina

Haha haha haha haha!!!! En näjve blåååbäääär!!!

2014-08-25 @ 21:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0