Middagstips

Det är när kylskåpet börjar bli tomt som nya recept föds!
Köpte för ett tag sen på Willys en mögelost på tub med granatäpple.
Jag gillar ju inte bajsost men det lät inte så dumt med granatäpple!
Jag kunde såklart inte äta den...smakade kräks i munnen 😱
Det brukar gå bättre att använda den i maten, så idag när jag skulle laga den vanliga kvällsmaten, står och river i frysen efter nåt. Hittar ett pkt kycklinginnerfile som fick duga.
Öppnar kylen. Där inne skramlar lite ingredienser kvar sedan påsken...en skvätt grädde morötter färsk lök en citron och så mögelosten.
Stekte morötter och lök i bitar, tog ur dom sålänge och stekte kycklingbitarna med paprikapulver  salt o vitpeppar.
Tillbaka med grönsakerna i pannan lite vatten och puttra en stund.
Vispade ihop osten med grädden hällde i grytan och lät allt koka ihop utan lock i typ 20 min.
Hittade lite ärtor i frysen som jag slängde i.
Till slut pressade jag i en halv citron och lite honung.
För att balansera sött och surt som Ernst brukar göra 😉
Så himla gött blev det 😛 med kokt potatis till!

Bilden tog jag efter vi ätit..
Det här är i matlådan till imorrn .
Ja ja, nu har jag dokumenterat mitt recept. ( vilket jag aldrig gör annars)  kanske nåt till juntan?? eller vad säger ni brudar?

Jag är arg på mig själv för jag har låtit döda alla mina växter som fanns i trädgården innan fyllnadsmaterial och jord kom och dräpte dom...
Om jag bara hade förstått...!!!
Skulle ju grävt upp dom innan! Mina pioner , plymspirean och all humle ligger levande begravda under en halvmeter hårt packad fyllning!
Bare att köpe o köpe nytt!

Idag har jag varit hos sjukgymnasten med min onda axel.
Fick tre övningar jag ska göra i en vecka hemma....gäller att man är duktig och gör det nu då...!
Så får vi se sen om det hjälper...har liksom provat massage laser och två kortisoninjektioner....
Man får inte ge i tapp som Stef säger!

 Igår var Anna jag och Sally i Falla och träffade fam Wind Söderberg 
Träffade lilla Alma knappt en vecka gammal för första gången.
Såå himla liten och söt 😍
Nu är det bara det att jag MÅSTE ta mig till Elin oxå nån gång och hälsa på den familjen och deras lille Måns!

I morse tog jag tag "it "
Sprang hela vägen in till Finspång här ifrån Bleken!
Fick meddelande från runkeeper på mailen efteråt .


Ska göra så imorgon oxå har jag tänkt!

Längtar till lördag när vi ska på spa!
Då ska Karin få ta hand om dom här murveldjuren som växer över mina ögon 😆


Får väl avsluta med en bild på en sötare person som var hos mormor och käkade spagetti och köttfärssås här om dan ❤️


Nu ska jag leta lite efter nya springlåtar på Spotify till min springlista.
Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0