Krämpor på en skala av 1-10

Kvinnokroppen är bra konstigt uppbyggd!
Först ska man drags med mensruation mer än halva livet.
Efter det blir det etter värre!!! För somliga varje fall!
Trodde jag skulle slippa klimakterievallningar med en uppnådd ålder av snart 55... Men som ett brev på posten  damp den ner!
Förr i tiden var det något man inte talte om, skulle vara lite skämmigt liksom.
Jag skäms varje fall inte! Det är som det är! Man åldras och får massa jävla skit för det 😁
Detta är nåt av det värsta jag upplevt i form av dagliga krämpor och det vill inte säga lite! Fy för bara 👹👺 står inte ut!
Vill gärna inte börja äta piller i form av östrogen så jag tog kontakt med en hälsokostbutik i Norrköping som även har en terapeut som jobbar med hormonanalyser osv.
Ska bli intressant och se vad hon kan åstadkomma med mig.
Hjälper inte det återstår att knapra i sig mer meducin mot sjukdom, om man nu kan kalla det sjukdom?
En annan teori är att det kom av två kortisonsprutor jag fått i axeln inom loppet av en månad....det är inte bara en sak liksom, men nu lämnar vi sjukdom och elände, ägnar oss åt nåt så kul som att lekstugebygget och trädgården är i kommande.

Ser lite överkurs ut kanske detta...men det skulle borras fler hål för staket runt om hela tomten!


Där cementsäckarna ligger ska staketstolparna stå, dom är täkta så att det inte ska komma in för mycket fukt medan det gjutningen brinner.
Karin kom ut och hjälpte sina gamla ledbrutna föräldrar 😉 att köra ner en släpkärra med sand och singel.
Man brukar ju slita ut en generation i taget men ibland får man ta till ungdomarna  som har orken!
Tilda och jag jobbade inne istället😍

Tilda tänkte att hon skulle sortera lite bland mormors grejer😃
Vem behöver leksaker egentligen?

Det har gått kanonbra i helgen, alla plintar är klara för staketuppsättning och på fredag ska vi hämta lekstugan , sen ska det köras ner jord och sand osv. Blir så bra så!

Tänk att ett nytt mattköp kan förändra ett helt vardagsrum!
Alltså att man köper en ny matta kan kan göra så att hjärnan förstår att den möbleringen man hade innan var helt fel!
Så många gånger jag har dragit runt sofforna men aldrig fattat att fåtöljen och jordgloben skulle byta plats!

Ja, ni som vet hur det såg ut innan fattar!
Visst blev det väl bra?

Lilla Zorro gör sig fortfarande påmind.
Förra veckan fick han tid för vaccination ...

Tycker dom har "lite" dålig koll!
Han har ju inte fått vaccination sedan han var tio år nånting ...
Nåja..nu har jag ringt och fått bort han i rullarna.
Det blev ju lite akut med hans bortgång då i början av året.
Vi skulle få askan efter honom och betalade för detta, sen har vi inte hört något från veterinären och jag har inte 
orkat tag i det heller.
Karin tyckte varje fall att vi skulle kolla ifall dom glömt så hon ringde dit i fredags.
Jo då sa veterinären, Zorro står här på hyllan och väntar....lite väl makabert kan man tycka!
Det visade sig att dom fått fel telefonnummer och försökt fått tag i oss men utan resultat.
Så nu ska vi hämta gubben någon dag och sprida ut askan ute i stugan där han trivdes som allra bäst ❤️

Dax att göra sig i ordning för jobb.
Denna vecka kommer att gå snabbt.
Mån: jobba dubbla pass😖
Tis: jobba dubbla pass😖
Ons: jobba enkelpass, massage på em. 😊
Tors: till terapeuten i N-köp, fira pappsen på kvällen😊
Fre: bara jobba som vanligt😮
Lör: spa i regna. Återkommer om det 👍 
Sön: hälsa på Erika i Gönntorp😍

Avslutar med:


Mormors älsklingar😍😍


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0