Glad påsk


Sitter och jäser i soffhörnet i stugan och pustar ut lite efter en hektisk påsk!
Idag har vi haft knytis här i detta ljuvliga vädret!
I år blev det fisk och skaldjurstema, det var jägarns gott!
På långfredagen körde vi järnet här med sandstrandsprojektet och trädgårdsprojektet.
Jörgen och Ola körde grävmaskin. Vi andra hjälptes åt men att passa barn, ösa jord och sand osv.



Traktorgrävaren var lite läskig!
Nu återstår att gräva lite för hand och bygga mur samt lägga sten.
Det går mycket bra framåt 👍
Framåt kvällen hade vi besök från Blåkulla 😃
 
Igår fortsatte Stefan och jag med grävarbeten och på em, Sen kom Sallan som  sovit här inatt.
Jag är ganska trött nu och ska snart kolla på ett avsnitt av Dexter sen blir det kudden!
Har varit en fin påskhelg!

Jag har som sagt varit hos en terapeut och skannat kroppen samt fått div råd om klimakteriebesvären.
Det sistnämnda gick sådär...fick mycket bra tips och råd men det hjälpte tyvärr inte med naturmedicin!
Eller det kanske hade gjort det på sikt men jag hade ingen ork att vänta tyvärr! Det blev FÖR besvärligt, så nu har jag fått östrogen ändå...man måste ju stå ut att leva!
Skanningen var intressant!
Fick veta massor om vad min kropp har brist på och vad jag inte tål så bra. Det var jättebra, rekommenderas!
 
På hemvägen åkte jag och hämtade askan från Zorro hos distriktsveterinärerna i Norrköping.
Det kändes lite konstigt att lägga den lilla urnan på passagerarsätet där han brukade ligga när vi åte bil.
Vi åkte den sista färden han och jag ut till Bleken där vi ska sprida askan för vinden där han älskade att springa ❤️


Vi var även ute vid kyrkogården i veckan och gjorde lite fint.
Sally var med och strosade runt.
 

Vår spahelg förra lördagen brann inne för stackars Karin blev sjuk.
Som tur var fick vi boka om så nu gör vi ett nytt försök nästa lördag.
 
Min löpträning går sådär...vet i F hur jag ska klara Vårruset när jag aldrig har tid att springa!
Nu när vi flyttat ut till stugan igen så SKA jag börja springa in till jobbet de morgnar som jag inte börjar tidigt!
 
Sally och Tilda fick en ny syssling på långfredagen.
Lilla Alma 😊 dotter till Lina och Andreas, deras andra barn.
Stort grattis till er hela familjen❤️
 
Ha en fortsatt trevlig påsk🐔
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack moster!!!kram

2014-04-20 @ 20:16:24
Postat av: Helena Burman

Jag har fått lägga ner min träning för jag har fått så j***a ont i benhinnorna. Ska försöka lite försiktigt på torsdag. Håll tummarna för att det funkar.

2014-04-22 @ 21:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0