Långweekend.

Sitter i soffan med min sega dator.
Det är fredag och jag är långledig fram till tisdag, har jobbat ihop lite komptid i ett par veckor.
Vaknade halv sju såklart i morse..fast då hade jag iof sovit i 9 1/2 tim!
Det fick räcka så jag gick upp och njöt av stillheten och en kopp kaffe med tända ljus en stund. Så skönt att slippa fara iväg o jobba kl halv sex!
Stillheten varade inte så länge dock eftersom Marie Söderdepp bara har en fart i kroppen och kl halv elva hade hon diskat, dammsugit, städat toaletter , tvättat två maskiner tvätt , våttorkat golv och varit ute med hunden!!!
Åkte till hotellet o käkade lunch sen handla på Willys.
När jag kom hem tänkte jag att vad ska man göra nu då???
Tog en koppis ute i solen och försökte varva ner..
Nu har jag bytt ut kaffet mot ett glas rött och sitter som sagt framför segdatorn vars dagar är räknade...
Har fört över alla bilder till en extern hårdisk så dom inte ska gå förlorade i alla fall!
Den får hålla så länge den håller!
Nu ska jag njuta av kanske den sista helgen för säsongen här i stugan för näst nästa helg planerar vi att packa oss hemöver, Eller hemöver förresten?? vilket är hem och borta egentligen?
Vi ska varje fall vinterförvara våra utemöbler och annat i nya fina boden i helgen.
Nästan klar
Det ska bli en arbetsbänk framför fönstret så Stef har sjöutsikt när han knåpar med sina byggprojekt :)
I vårdagarna ska vi fylla upp och plana ut marken sen blir det att planera för en liten lekstuga år små knoddarna.
Hiiade några fina på nätet.
 
Hehehe någon av dessa kanske =)
Visst är dom så fina!!!
Mormors sötfisar ska få en så fin lekstuga så <3<3
 
 
Jaja...får väl gå en finsnickrarkurs by myself om det ska bli ett sådant bygge! men man måste ju få drömma lite ;)
 
Nu dax att fixa fredagsmiddag.
Trevlig helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0