Fritid?

Lördag 7.okt.
Kapitel 1
Sitter på jobbet och väntar in nio herrar från Tyskland som ej kan engelska och jag som ej kan Tyska..
Hur ska det gå hur ska det gå???
Jorå! Dom har en boss med sig som sköter snacket åt dom.
Dom ska nu "portioneras" ut i div lägenheter som jag ska visa dom. Dom kom hit igår och skulle stanna till på söndag men helt plötsligt ville dom stanna till på ons nästa vecka och jag har sex st nya herrar från Tyskland som kommer på söndag som ska stanna till ons...så då får inte de nio herrarna från Tyskland plats på Allè hotell utan måste flytta på sig till deras förtret...men de har inget val eftersom hotell Dee Geer har fullbokat av alla Arubisgäster som skall firas av på Hugos ikväll och eftersom Arubis ej har bokat några fest gäster hos oss så fick vi ta "The bad guys"... Ja det var så de kallade sig. Inte jag som har sagt!
De Tyska herrarna som är dom som skall plocka ner maskiner osv på Arubis och flytta dom till Holland så de är ej bjudna på festen ikväll.....
Sedan så har Hugos fullt av matgäster ikväll därför måste våran Sofie jobba extra där och servera så därför jobbar jag både lördag och söndag på Allé hotell eftersom Anna har gjort ögonlaseroperation och ligger hemma halvt blind......vill ni höra mer????
Nej jag trodde väl det! 
Så här har det sett ut i typ en och en halv månad ungefär. Rena snurren.
Det kan vi tacka Billerud för som har haft produktions stopp och bokat in typ sjuhundrafemtioelva gästarbetare i Finspång.
Cash is king som Sofie säger ;)
Nåja. Det går väl åt i firman!!
 
Nu är jag tillbaka.
Förflyttningen blev ganska smärtfri ändå..de som fick dela lägenheter jublade inte såklart men de hade ju inget val!
 
Kapitel 2
Sön morgon.
Sitter på kontat med en köpp och väntar  in frukostgästerna. klockan är 07.00.
Idag har jag kört hit Karinkraken som äntligen skulle få sovmorgon eftersom Tilda ville sova hos sin farmor och farfar igår.
Men men...det gick hon bet på! Jajajajaaaa ho får sova till åtta ändå!
Sen blir det att röja gärnet här o städa all rum när nästa deligation Tyskar arrives.. 
Jag ska smörja dom på måndag med mammas köttbullar till kvällsmat har jag tänkt ut lite klurigt, så dom tycker det är värt att dela lägenheter eftersom dom får så himla god mat här =)
Blir att dragga till ICA efter jobbet o köpa två kg köttfäs, forsla den till Falleralla och sätta morsan i arbete!
Caj kommer aldrig mer att vilja köpa mina pannbiffar efter att han smakat mammas köttisar :(
 
Ser fram emot en ny vecka i paradiset :/
Fast det vore ju trist om det var tomt här på Allé hotell...
Ha en fortsatt skön söndag.
Majs

Kommentarer
Postat av: Anna

Snart kommer jag och assisterar i röran!

2013-10-06 @ 19:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0