Eldigt värre.

I helgen har vi som sagt vart i stugan och eldat upp gamla boden samt massa annat skräp.
Det var både skönt och jobbigt på samma gång.
Skönt att vara ute en hel dag i slutet av november liksom..vi tände på vid sjuhugget på lördagsmorgonen och höll på till åtta på kvällen.
Det var så varmt att jag gick i bara linnet haha.
Å där ryker toasitsen från dassets glada dagar ;)
 
En lten hund som frös trots brasan fick ligga inne i nya boden.

Två grillningar hann vi med under vårt 13-timmmarspass. Ett spadtag med glöd från elden till minigrillen bara;
Jag "fubbade" upp staken på kvälen:):) och njöt av mörkret och värmen från brasan med lite glögg!
Så skönt att ha detta klart till våren.
Nu återstår ett lass med fyllning och fixa till en lite fin gräsmatta.
 
Förra helgen hade vi lite kalas hemma för mig och Anna.
Sedan åkte Anna och Jörgen till Ullared på söndagen och Stef o jag var Sallyvakt sön-mån.
Vi traskade bort med Sally till O`learys för att jag skulle få lite gratismat.
Sally tyckte det var spännande med bowling.
 
Kuligt värre:)
 
Börjar visst i nutid och går bakåt i tiden idag...
Alltså. på fredagen innan kalaset så var vi på Ekenäs slott på julmarknad.
Ååå det är så himla fint och stämmningfullt där!!!
Det var jag mamma Anna Karin och Tilda.
Tilda fick träffa tomten för första gången. Hon var lite skeptisk...
Jaa vad är det för konstig farbror....;)
Många fina hantverk och mycket goda delikatesser fanns att beskåda.
Den här lilla roliga fågeln då!
Funderade på ifall man skulle ha en sådan i varje rum på hotellet eller nåt...;)
Jahapp. Dax att runda av!
Snart är det etta advent. Mysigt!
Adjås.
 
 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: biggeros

Men oj vad ni har varit flitiga!! Visst finns det mycket att göra när man har både stuga och hus. Vi bor ju nu i lägenhet så jag saknar inte arbetet i trädgården. Visst ska vi köpa hus här men inte allt för stort. Vilken gullig handgjord fågel. Härligt med julmarknader. Jag har fortfarande inte pyntat men ska göra det snart. Jag har inga fönster som man kan ställa ljusstakar i så man får ha ljusslingor istället. Barbarnen är så gulliga! Kram

2013-11-27 @ 18:41:01
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0