Hej.

Jag heter Marie och har en bloggsida som sällan uppdateras...
Det finns flera orsaker till det men det den största orsaken var att åskan slog ner i modemet och vi blev utan internet igen :(
Nu sitter jag på Storhagsvägen och roar mig med A&J,s dator.
Är Sallyvakt ikväll när herrskapet roar sig på sin tvååriga bröllopsdag.
Flickebarnet har somnat. Jag har länsat kylskåpet på lite matrester, plockat ur diskmaskinen och städat undan lite åt dom, facebookat och sen inget mer.
Orkar inte gå ner och sätta på tvn så det fick bli lite blogg.
Har inga bilder att lägga upp men det får gå ändå!
 
I lördags var det äntligen väder för altanmålning :)
Det enda är att träden släpper så mycket gojs så vi var tvugna att hänga upp en press på taket och spänna över hela trädecket...ett projekt på ca två timmar bara det!
Man får lov att vara uppfinningsrik i detta land!!!
Efter ca tio timmar var vi klara ändå. Ledbrutna i kropparna, men nöjda med resultatet:)
Vi har laserat golvet i en färg som heter skimmergrå, det är sååå fint.
Kul sen att det har regnat varje dag sen i lördags...jag som är så otålig och vill placera ut blommor och div andra nödvändiga saker på sina tilltänkta placeringar.
 
Karin och jag for iväg till Åsens växthus i fredags för att inhandla saker till ändamålet. I godan ro gick vi omkring och tittade på växter. Jag noterade att ett larm ljöd någonstans men brydde mig inte särskilt.
Efter en stund gick jag ut på gården för att besöka ett annat växthus och noterar att det var Karins bil som stod och tjöt....!!!!
Zorrostackarn som satt i bilen..( noterar att det var en regnig dag) Tur är att grabben ju närmast är döv..!
Det var i alla fall han som dragit igång larmet enbart med sin närvaro hahaha men det fattade inte vi först!
Vi tänkte ju  ta en tur på Bilbäcks också, men först var vi hungriga så vi åkte till Svärtingekiosken och tog varsin kebab i pitabröd ute på deras "trevliga" veranda..överfulla askfat på borden och allmänt sunkigt!
Det hade ju varigt trevligare på Villa flora..men vi hade ju hunden med oss och ville inte lämna honom ensam i bilen för länge men vi åkte dit en snabbresa efter maten i alla fall.
Precis när vi passerat ingången började larmet tjuta igen!!! Samtidigt såg vi en dam som gick omkring med en liten Mops där inne..och jag sprang iväg och hämtade Zorro.
Summa sumarium: Nästa gång käkar vi lunch på Villa flora, med eller utan hund!
 
Nu kom herrskapet hem.
Hej då vi hörs en annan dag:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0