Senvinter.

Skitvintern tar vist aldrig slut i år :(((
16 minus i går morse...skojar du ??? Näärå!!!
Tur att dagarna är lite soliga i alla fall.
I fredags slutade vår praktikant Johan hos oss efter sex veckor.
Han hade beställt den här jättefina tårtan till oss på Sonstorpsbagarn =)
Den var dessutom jättegod. Pärontårta!
Smakade bra till tiofikat.
Järngänget=)
Det var dessutom en välbehövlig belöning till oss alla som jobbat hårt i tre veckor medans alla "Willysgäster" som arbetat med uppstarten av butiken bodde hos oss.
I fredags checkade dom ut. Säkert ganska slut dom också!
Det har varit en bra bokning för hotellet. Tack för det Willys, och tack Johan för tårtan!
 
På lördagen for Stef , Jörg o jag in en sväng på Bomässan. Vi skulle titta lite på förrådsbyggen men det var dåligt med det.
Mässan var heller inget kul. Bara massa tråkiga värmepumpar och andra ointressanta nyttoheter för boendet.
Det var visserligen en liten del med annat som delikatesser , blommor osv men det blev mest gatlopp igenom den avdelningen.
Vi köpte ost ,korv och oliver av en Italienare . Inte mycket alls...det gick till över trehundra...så jävla gott var det inte!
Det verkar som om det har blivit en helgvana att vi ska bli lurade på pengar vad  gäller födan..
Förra helgen var det fisken....
Bäst att hålla sig borta från delikatesser hädan efter och handla vad man ska på ICA. Eller Willys kanske.
Vi tog en sväng dit på hemvägen. Jag blev glatt överraskad över hur fräscht det var!!
hoppas det kommer att hålla måttet i fortsättningen..
På kvällen kom Karin Ola och Tilda på mellomiddag. Ja Tilda låg mest och sov i soffan men föräldrarna fick middag och även lite smakbitar av delikatesserna;)
Gosigt i fårskinnet <3
 
På söndagen for den andra lilla familjen och vi upp till stugan och grillade  korv.
Vi hade dåligt med grillkol och fick ta till lite ved.

En liten korvsugen hund minsann:)
Vi ska ta ner en del stora fula stora granar på tomten för framtida förrådsbygget och behövde lite expertishjälp av trädgårdsmästare Jörgen Söderberg vilka granar som var för stora och fula.
 
Tex den här granen ska bort.
Den minsta av dom.
 
Idag är det tisdag och min "lediga" dag förrutom telefon och mail som ska passas!
Fick en akut massagetid hos A-G i Lotorp på förm för jag har ganska stel nacke och får huvudvärk av det.
Hon tyckte att jag borde ta semester i tre veckor och åka till Thailand eller nåt...det var längesedan hon sett någon stelare nacke sa hon...
Ja...det får bli i ett annat liv sa jag!
En gång i tiden var jag så här glad på Rhodos i min lilla vita solhatt =)
Samma hatt som jag hade på mig i fruktkön på beachen när Karin skrattade en hel dag åt att jag såg ut som en dvärg bland alla andra.
 
Tur att man har Lola och Lola i alla fall =)
Och så Lulle.
 
Vad vill du?? Störa mig så här i skönhetssömnen!!!
 
Vi tar väl några gamla kort igen.
Sestra o jag på Samos.
Mitt favoritkort. Berta med en vindruva mellan tänderna bland alla andra uppstyltade. Tror det var mammas 50-årsdag:)
Elin, Malin och Sara på ett läger någonstans i Sverige. Coola värre!
Hahahahahahaha fy faan så man har sett ut!!!!
Den här var bättre. Stef o jag på Mallis.
 
Det var då det!
Förr var det nu fast då var det mycket värre.
Men så här jävla sämre har det har det ta mig fan aldrig varit dåligt ;)
 
ikväll är det poweryoga igen. Får se om jag ska gå...
Onsdag är det junta hos Nettan.
Bara upp som dom gamla grekerna sa.
 
Nu är det slut pål larvet! Du är ju snart 54 år människa;););)
Ett ord till och skjorta är tom!
Tjoflöjt.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

hahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!

2013-03-12 @ 17:11:14
Postat av: Helena Burman

Kul med alla gamla kort Marie. På kortet där du rensar svamp är du väldigt lik din mamma ;)

2013-03-12 @ 20:29:34
Postat av: Eva

hahahahahahahahaha!!!!!!!

2013-03-13 @ 12:35:34
Postat av: Elin

Hahahahahahaha!!!!!!! Vilka coooooola ungar!!!! ;)

2013-03-13 @ 14:29:26
Postat av: Malin

Men guuud vad snygg jag är då:)

2013-03-19 @ 16:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0