Trädgårdsfix mm.

En vecka går fort.
Nu är snart alla fönster bytta i hotellhuset, endast de stora gamla skyltfönstren är kvar men ska bli bytta imorgon.
Det har varit lite smått kaos på hotellet i veckan ..en jäkla massa städande och förberedelse inför detta. Gäster som ska flyttas omkring osv, ja ni förstår säkert.
Skönt när allt blir klart imorgon.
Så här har vi haft det! men det blir verkligen kanonfint och praktiskt.
Nu slipper vi slita i dom gamla tröga fönstren och laga fönsterhakar som gästerna sliter sönder!
 
I torsdags var Stef och jag lediga och for till Ikea för lite shopping, vi köpte en barnmatstol till småttingarna som vi ska ha här i stugan. Det blir mycket barnsaker man ska ha plötsligt, och hitta bra platser till.
Fredagen bjöd på marknad, jag åkte in en sväng och gjorde sällskap med A&J.
Det var lite för varmt i vår smak så vi köpte bara det vi skulle (en vaxduk för min del) och sen gick vi till Joan´s och tog en dricka i sällskap av Karin och hennes väninna Frida som satt där och lunchade.
 
Annars så har vi fixat lite med altanen och trädgården i helgen.
Jag satte chefen i arbete med att sätta upp en lamellgardin i uterummet som vi köpte för ett tag sedan.
Ska ju ha junta imorgon så det "måste" ju vara fint då ;)
Jag är supernöjd med det grå altandecket, skönt att få bort all ful träfärg!!!
Det börjar arta sig =D
 
Igår kom Anna och Sally på besök. Jörgen skulle ha travkompisar hemma, (tror dom heter Brunte Lukas och Maradja hahaha.) och Anna föredrog att fly fältet. Jag förstår det verkligen för vem vill bli ihältrampad av en massa travhästar i sitt eget hem ???
Jag tyckte att dom kunde sova över och jag fick äntligen bädda i den gamla utdragssängen som stått på loftet i så många år.
Sallan tyckte oxå det var kul. Än så länge kan vi använda sängen men snart blir det för farligt.
Vi har en spjälsäng men det saknas delar till den. Varför jag berättar detta vet jag inte...ganska ointressant för er att veta! GÄSP!!!!!!!!!!
 
Jag har även tagit mitt först dopp i sjön! 31 maj faktiskt, det är inte så kallt som ni tror. riktigt skönt var det efter löparrundan:)
Här är beviset.
 Som sagt. Junta imorgon, mycke å stå i :)
Hoppas på en fin och solig kväll.
 
Några fina tavlor jag skapat kommer här.
 
Mormors pluttisar <3<3
 
Ha en skön söndagkväll.
Kortvecka stundar. Härligt :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0