På resande fot.

Denna vecka började med en shoppingtur på måndagen.
Vi knölade in oss i Karins bil med två bebisar och en barnvagn.
Det är inte som förr med säkerheten att färdas i bil med de små.. då var det bara att sitta med barnen i knät och åka iväg. Fast det var ju inte så smart precis!
Tilda fick maka på sig lite men det gick rätt bra :)
Som sagt...inte helt lätt att göra stan med dessa två!
Tre gånger var vi nere på handikapptoaletten och bytte bajsblöjor , och så lite matande och sovande osv.
Där emellan for vi från den ena butiken till den andra som vi brukar, bara att det tog dubbelt så lång tid som det brukar =)
Mmm melon. Gott. Lunch på Paus
Fika på Waynes coffie
 
Igår följde jag med Jaana till Skavsta flygplats som resesällskap.
Hon skulle skjutsa en väninna dit. Vi passade på att göra ett stopp på Nyköpingsbro för att köpa godis.
Dom har hela 700 sorters godis där!!!! Hade jag inte en aning om.
Vi blev där intervjuvade av Sörmlands allehanda...om varför vi just hanlade godis just där osv.
Vi fortsatte mot Ingelstad och lunchade, jag åt  stekt strömming och potatismos, det var jättegötta!
Jaana var förbannad på sin telefon som strular. Hon ville byta till en Iphone och gick till Telenor för att ge dom en skopa!!
Jag såg för mitt inre att snart ligger dom där två expediterna ner...
Hon fick ett nytt simkort och skulle prova om det funkade bättre. Expediterna klarade sig utan skador och vi åkte hemöver.
Jag skulle installera instagram åt henne men fattade noll hur en Samsung experia funkar så vi åkte hem till Samsungexpert Karin Söderberg som efter några minuter hade fixat det med sin fingrar som gick som trumpinnar över skärmen.
Karin övertygade Jaana om att Samsung är den bästa telefonen och det ser ut som hon blev nöjd över det :)
( Även ifall inte jag håller med såklart ;) )
 
Idag har jag varit hemma hela dagen och styrt och ställt.
 linneorna blommar för fullt i skogen. dom är så söta!
Stefan var och besökte herrfrisör Anna Söderberg och jag följde med för att umgås med Sallan en stund.
Hon sov när vi kom men efter lite tjatande från min sida fick jag väcka henne till slut;)

I söndags fick vi besök av Tilda som ville prova att ligga i korgsängen ;)
Det är hon och Zorro som nyttjar den till middagsluren hihi
Mufsbullar <3<3
 
Samt killen hela dan.
I morgon ska vi göra Finland osäkert! Nån gång ska ju midsommar även firas där :)
God natt.
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Fina bilder som vanligt!! Trevlig midsommar!

2013-06-19 @ 21:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0