Försommarvärme.

Vilket sommarväder vi haft i några dar.
Igår satt jag framför tv,n mest hela dagen och missade därför solen men det var det värt!
Oj oj oj vilken vacker prinsessa!!!
Tyckte att brudgummen var ganska tråkig förut men det visade sig att han verkade vara en helmysig kille.
 
 
Det är så roligt att se alla festklädda människor. En del riktigt fina klänningar och en del anskrämliga..tex Jesper Parneviks fru..lite väl urringat enligt mitt tycke!
Prins Haakon är snyggast varje fall ! =)
 
Ännu snyggare i uniform som han hade igår =)
Nog om detta!! Ni har ju alla sett allting själva ! Eller??
Nåväl. Jag tycker i alla fall om att titta på kungligheter så det så!
 
Sitter och funderar på vad som hänt sedan sistens...
Nu är alla nya fönster på hotellet på plats. Pust och stön har det varit och nu återstår "endast" putsningen.
Det var lite bökigt med dom stora fönstren men det blev verkligen skillnad.
Förut har det varit glödhett inne i matsalen och receptionen på förm, men nu drar vi ner persiennen och det blir svalt och skönt där inne.
 
I tisdags på min lediga dag var jag och flickorna nere på byn och uträttade div viktiga ärenden.
Tex denna lykta som var ett nödvändigt inköp till i vårt uterum;)
 
Jag blev bjuden på Thaibuffè till lunch :)
Lola och Lola var oxå med <3
Det är riktigt god Thaimat måste jag säga!!
 
Ännu mera Thai blev det i Bleka på juntan tillverkad av myself.
Son tam med kyckligspett.
Vårrullar och biffsallad.
Rabarberpaj. (Svensk)
Det var mycket uppskattat.
Vi tog faktiskt ett dopp i sjön innan maten. Alla utom en badkruka som ni får gissa er till. hehehe det var inte jag alla fall kan jag avslöja:)
Det blir lite disk efter en brakfest !
 
 
På onsdagen hade jag gjort pulled pork som vi skulle käka på nationaldagen.
Anna o Karin kom med småpluttarna och det var ju så skönt denna dag så vi tjyvstartade med maten.
Ola och Jörgen ramlade in senare.
Där av firades nationaldagen i dagarna två kan man säga. Vi gjorde då taberas på porken :)
Mor och far kom ut först på dagen och vi käkade sill nere vid sjöverandan.
 
 
 
Tilda förvinner nästan i  tvillingvagnen =)
Zorro har lagt sig tillrätta i korgsängen som är tänkt som extra förvaring av filtar...;)
 
Jag försöker att komma igång med träningen...det går sådär..upp och ner. Ska försöka att springa ett varv på morgonen innan jobbet nu när STEFAN HAR NIO VECKORS SEMESTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och jag inte behöver tänka på hunden osv.
Här kommer ett bevis på min blygsamma sträcka här i Ramstorpskogen!
Start vid stugan till vänster på bilden. sedan grusvägen bort till målstena, höger in i skogen bort till stugorna vid skjutbanan, asfaltsvägen bort till Steiner vi Blektorpet upp för mördarbacken och hem igen.
En sträcka på nästan 4 km.
268 kalorier ut ur kroppen för att sedan fyllas på igen med ett Winerbröd till kaffet ;)
Den största belöningen är ändå doppet i sjön efteråt!!!
Får se om jag springer till jobbet nån dag i veckan, lite tråkigt att springa på asfalt men annars är det roligt att byta runda ibland.
 
Nu ska jag gå ut och lägga mig i vilstolen och lyssna på Mari Ljungstedts nya bok. Du går inte ensam.
Det verkar inte bli något regn idag som utlovat...bäst att ta vara på solglimtarna.
Får se hur mycket som kommer med av bilderna nu när det blir publicerat...det försvinner alltid mindre än halva bilden till höger. Irriterande!!!!
 
Simma lugnt :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0