Semester.

Blir lite glest mellan inläggen som vanligt!
Håller på och packar inför resan till Ungern i morgon. Det ska bli sjukt skönt att komma iväg !!!
Särskilt efter denna fotbollscup med dito monsterbokning  på hotellet ..
Vi hade 38 frukostgäster igår på 14 rum.....maxat i varenda liten vrå med extrasängar och gäster i alla lägenheter som vi hade lediga.
Kul när det händer lite på byn! Det är ju bra för alla företag.
Jag kommer ihåg när jag jobbade i köket på Grosvadskolan..DÅ var man slut i kroppen vill jag lova!
38 frukostgäster på Alléhotellet är en piece of cake jämfört med typ 1600 matgäster som äter i matsalen på skolan!
Fast då är dom ju många som jobbar och har hjälp av föräldrar osv , medans Sofie och jag sprang som skållade råttor och servade..men vi jobbar på bra!
Eftersom Sofie vikarierar som hotellchef när jag är borta så fick jag lov att gå hem vid lunchtime idag :)
Kanske bäst att jag passar mina ord förresten så hon inte kommer o kräver högre lön som vik chef...
Ähh Sofie " du får ta all dricks denna vecka" jag lovar ;)
 
Stef var ute med Zorro i skogen och hittade lite kantisar som vi åt här om kvällen till lite grillat :)
 
Ännu mera god mat och dryck bjöd Nettan på i måndags på juntan:)
Ser gott ut va?? Det var det oxå!
 
Ska berätta om div tandläkarbesök som jag gjort på sistonde.
Anna o karin kan hoppa över detta kapitel...hehe
Jo. Jag hade som sagt en tandläkartid som jag fick för typ en månad sedan.
Gick dit i tron på att jag skulle på undersökning! När jag kom in frågade tandläkaren " hur är det med tanden?"
Jag. ".......vilken tand menar du då? "
" Den vi ska laga " sa tandläkaren. " jasså ska vi det " sa jag och fattade noll...
Det visade sig att jag lagat en tand i december förra året som bara var provisorisk lagning i.
Det visste jag kanke då men hade förträngt eller glömt det..
Jaha. Innan jag visste ordet av hade jag fått en bedövningsspruta i tandköttet utan att jag ens bett om det ( brukar inte ta bedövning)
Hon lagade alla fall tanden och sa medan jag låg där med metallföremål och bommulstussar i hela gapet att lagningen var väldigt djup men hon skulle försöka att rädda tanden utan att rotbehandla den. Tänkte för mig själv (eftersom jag ej kunde prata) att det kanske vore lika bra att rotbehandla på en gång...
betalade 1690:-sek för eländet och gick hem.
Efter några dagar började det bulta och värka i tanden....det blev värre och värre för varje dag.
Nettan och jag var ute och lunchade och hon tipsade mig att ta två voltaren och en panodil så fort värken kom.
In på the drugstore och handla.
Höll på i någon dag och knaprade tabletter tills det blev ohållbart.
Ringde och fick en akut tid hos FTV!
Pratade med fru tandläkare och sa att det här känns ju inte kul att slänga ut 1690 kr på en tand som du kunde rotfyllt på en gång!
Ja fick mothugg och slängt i ansilktet att så gör man inte!!
Ok du vet väl bäst sa jag men propsade i alla fall på att uppenbarligen så hände ju något med tanden när du borrade upp den eftersom jag inte hade ont av den innan.
Hon borrade upp tanden och konstaterade att den behöver rotbehandlas ändå!
När jag skulle betala och få en ny tid sa receptionisten " Jaha...ville dom inte ha något betalt idag alltså ?"
Ibland lönar det sig att vara lite obstinat ;)
Fast rotbehandlingen kommer att kosta mig 3700 sådär..!!
 
Nej nu har jag suttit här alldeles för länge! Har inte tid med detta mer.
Avslutar med lite bilder.
Tilda är lite lik Karin på den här bilden :) Sötnöt !
Snok kärlek på flotten.
Drinking rum and cocaa cola lalalalalala
 
Nu drar vi till Budapest. Vi ska bo i Pest där vi passar bäst ;)
Anna : Farsan hälsar att hans säng är den som är närmast badrumsdörren. Där får inte J sova när vi är borta ;)
Hej.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0