Julen utstädad

Varje år är det likadant!
Man har lite halvångest för att julen gick så in i h...vetes fort och man ska packa ihop alla julsaker igen.
Tog mig i kragen idag och röjde bort det mesta, endast dom rödrandiga varma gardinerna får hänga med ett tag till.
Dom vita julstjärnorna likaså.
 
Har faktist aldrig haft så fina julstjärnor förut så här långt efter julen! Så dom får vara kvar eftersom dom är vita.
Blickar man bort mot köket så skådar ögat dessa skönheter:)
Visst är det härligt med tulpaner??!!!
Fick dom av syster Berta och Per-Åke igår när dom var här och käkade "För" trettonhelgsmiddag=)
Modern och Fadern var oxå bjudna.
Vi åt älgstek med gräddsås och hasselbackspotatis.
Chokladfondant med hemmagjord mascarponeglass och färska bär till dessert.
Det blir lite snärjigt att ha middagsbjudning på en fredag när man har jobbat och jag glömde helt bort att dokumentera med kameran....till vissa personers stora förtret ;)
Man kan ju inte vara på topp jämt! Annars har jag lärt mig rätt bra att tänka blogg så fort jag gör något speciellt.
Fick med dukningen alla fall.
 
Det känns rätt bra nu när man har städat ut julen och den lilla lampan i köksfönstret lyser.
Mot våren och nya projekt.
Vi åkte upp till stugan en sväng på förmiddagen och tittade till det.
Vägen var hal och otäck men i köksfönstret blommar Sangt Paulorna för fullt och jag funderade på att snart är det dax att plantera om Pelargonerna igen..
I vår blir det ju lite annorlunda med två små kottar uppe i Bleka =)
Måste ju inreda lite barnvänligt här och där...
Stefan ska få bygga en lekstuga till som små framöver, blir väl lagom tills nästa sommar kan tänkas..
Då ska dom få varsitt eget trädgårdsland och odla lite grönsaker i på var sida om lekstugan =)
 
Det börjar ju närma sig för barnbarn nr två!!!
Blivande föräldrarna:)
Här i Falla på nyårsdagen då vi  var på ännu en middagsbjudning.
Första gången Sally var hos gammelmormor,
Och gammelmorfar naturligtsvis!
Gammelmorfar är han till vänster ifall ni undrar..hehehehehe
 
Så har vi ju det här med nyårslöften................
Den här saken brukar väsa åt mig när jag smyger förbi i källaren!!!
Fick ett ryck här om dagen och gick ut lite för hårt..
5,21 km hårdlöpning, det var lite för mycket efter ca två månaders  uppehåll!!!
Sträkte baksidan av låret så det inte gick att träna på en hel vecka.
Alltså: 337 kalorier förbränner man på 50 minuters träning på löpbandet.
Vad är det omvandlat i mat och godsaker måntro?? Två glas vin eller en en bulle till kaffet kanske...
Hur som helst känns det förjordat bra efteråt!
Jag ska varjefall försöka träna tre gånger i veckan och inte äta sötsaker mån-fred...Det är mitt mål varjefall!
På måndag ska jag åka och handla massor med frukt och grönaker och bli Sååå duktig såååå.;)
 
Ibland blir det lite för mycket med både blogg , facebook och instagram...vet liksom aldrig vart man ska lägga ut bilder och inlägg,
Kan tycka att man blir lite tjatig när man lägger ut en blid på typ FB och sedan samma på bloggen. fast alla har ju iof inte FB eller instagram, så det får väl bli lite tjatigt ibland!
 
Här kommer ett litet axplock på bilder jag tagit i alla fall (under den tiden jag har "slarvat" med bloggandet)
 
Varm Kon på juldagen hemma hos oss. Ser lite barbarisk ut..
Karins fina ljusstake
Hembakat knäcke
Julafton
Zorro har resignerat;)
Nyår
Puss på dig ;)
Gott nytt år!
 
Soluppgång över Grosvad
Mormors:)
 
Trevlig trettondagsafton!
På återseende.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja jag som gick in på instagram hela kvällen för att få se bilder på middagen!! Haha! Alltid kul att läsa din blogg Marie! Du är duktig på att skriva och så tycker jag att du skriver roligt!! Ja och snart är det dags för barnbarn nr 2 att komma ut! Spännande!!! Kram

2013-01-05 @ 19:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0