En helt vanlig vecka

Dagarna rullar på. Imorgon är det fredag igen!
Vi tänkte ta en tripp till Bleken  fre-sön och " greja tet " lite. Ska plantera om pellisarna och mysa lite.
På tisdagen hade jag min lediga dag som vanligt.
Jag började dagen med att byta lakan i sängarna. Tog fram nya påslakan och fann en jättemurkla inuti ett
av påskakanen...:O
Vänta nu...står det inte Alléhotellet på jättemurklan????   Jo. Där uppe i högra hörnet!
Måste lämna  tillbaka den så kocken kan laga sin murkelsås till fredagsbiffen;)
Lite senare drog Anna, Jörgen och jag till badhuset med Sally.
 
 
 
Hon njöt av fulla drag i vattnet.
Vi möttes upp av Karin och käkade lunch på O´learys, vi tog en kycklingsallad som inte var värd pengarna!
Det var typ samma sallad som på salladsbuffen och lite torr kycklingfilé på :(
På kvällen blev det junta hos Helena.
Ja man hinner en hel del på en ledig dag.
 
Annars händer inte mycket utöver det vanliga som består av jobba laga mat jobba laga mat jobba laga mat.
Gå ut lite med hunden och se på tv.
 
Idag skulle Elin och Karin träffas i Falla en sväng.
A & J & Jag passade på att åka ut och hälsa vi med..
Två små sysslingar eller tre rättare sagt..
igt
Roligt med lite spontanbesök.
 
Kollade förresten statistiken på bloggen och såg att 57 pers hade varit inne och läst här om dagen...
Fasen oxå!!! Blir lite stressad av det och tänker att jag måste bli bättre på att skriva oftare och inte göra mig för dum ibland..............
ÄHH skit samma förresten ja ä som ja ä liksom . Blir aldrig vuxnare än så här! ;)
Till slut undrar jag vad man ska göra när ens älsklingspyamasbyxor har blivit så nötta i tyget  att dom inte håller ihop längre???
Snyft :(  Det är med stor sorg som jag slänger dessa sköna byxor!!!!
Tar ju flera år innan man går in ett par nya ju!!!
 
Nu. Gå ner i frysen och riva efter något kulinariskt att firra till kvällsmat. Blir nåt med stil av.. . Här är ditt kylskåp.
Dagens kylskåps ingridienser är:
En grön paprika.
En bit ingefära.
Fyra morötter.
En halv purjolök.
Två st champinjoner.
Ett pkt fetaost.
Matlsgningsgrädde.
Från frysen:
1/3 älg. Typ.
Vi närmare eftertanke kanske det blir: Älgfärsbiffar med lite grönsaksfräs och smulad fetaost uppblandad med lite matlsgningsgrädde och dijongsenap.
Gratinerat i ugnen. Låter det gott?
Den som lever får se!
JAG VILL HA KOOORV skriker Zorro!
 
Korv??? Jag vill ha välling säger Sally =)
 
Jag önskar er en trevlig helg,
Välkommen åter.
Kindly regards.
Majsan.
 
 
 
 
 
 


 

Kommentarer
Postat av: Mana

Hahahhaa, och vi som just pratade om dom där byxorna!! Det var väl typiskt då!

2013-02-01 @ 10:25:07
Postat av: Eva

Dags för en tripp till Ullared? ;)

2013-02-01 @ 10:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0