Ålderstecken :O

Det börjar bli pensioärsvarning på oss alla tre i familjen!!!
Zorka o jag har gått i snigelfart som vanligt hem från jobbet idag, man får liksom dra honom  framåt när han ligger ett koppel längd bakom mig i ett kör.
Det är inte så att han är trött eller så. Nej då! Det är för att han vet att vi är på väg hem.
Dom vanliga promenaderna runt kvarteren här på grosvad ligger han steget före hela tiden.
Sedan är det Stef o jag....ca tre gånger i vecka vaknar vi mellan tre och fyra på morgonen :(
Oftast är det Zorro som väcker oss och vill gå ut och lätta på gammelblåsan. Så var också fallet i morse!
Det är lönlöst att somna om!!!! De måste bero på åldern för jag har aldrig haft problem med det förut.
Jag som ärvt dom flesta generna från min mor..men inte sjusovargenen i alla fall!
Där märker man ingen penionärsvarning inte! Nej minsann. Före nio på morgonen kan man inte ringa o störa..
Hur som helst så satt vi och glodde på en inspelad film och drack kaffe kl fyra i morse..
Är glad att vi har inspelningsbart så vi kan se programmen när vi vill. Utan reklamavbrott.
På tal om tv program så tycker jag att är det mest en upprepning av gammalt skit som sänds hela tiden!
Här kommer en tio i topplista på dom sämsta programmen som jag tycket alla fall.
Nr 1 Sveriges värsta bilförare.
Nr 2: Kontoret
Nr 3: Familjen annorlunda.
Nr4:  Farmen
Nr 5: Gladiatorerna
Nr 6: Dobbi do
Nr 7: På spåret
Nr 8 : Kalle moraeus
Nr 9: Körslaget
Nr 10: Alla program som har med sport att göra
 
Det finns ju som tur är bra program också. Typ Danska deckare, Engelska deckare,  Svenska deckare ,Lillyhammer som tyvärr är slut men nya avsnitt kommer , matlagningsprogram osv osv-
Sen gillar jag en del dockusåpor typ Bonde , Lets dance , Biggest loser och några till som jag inte kommer på nu.
Ja..summa sumarium. det är tur att smaken är som baken och att det finns nåt för alla tyck o smaker.
Jag har ju en sambo med fyrkantiga ögon hemma!
Tv,n ska stå på även ifall ingen tittar..man matas med mördande reklam som ringer i öronen likt en öronmask.
Själv tycker jag om att inte sätta på tv,n om jag är ensam hemma. Lyssnar hellre på musik, en bok eller sitter framför datorn. Om det inte finns annat att göra förstårs,,och det gör det för det mesta, man ska bara orka göra det.
Träna tex. På löpbandet...Aarrrggghhhh,,,,,varför har jag ingen gajst???
Måste ta mig i kragen snart om jag inte själv ska hamna i dokusåpan Biggest loser.
Kan man skylla olust till träning på åldern med tror ni?
Nej fan heller!!!
Man ska ju träna för att bli gammal, inte för att bli ung!
Sätt igång nu för i helvete latmaja!!
Jaaaa jag skaaaaa!!!!! imorrn......
 
Avslutar med en Sally/moffa bild.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0