Orolig vecka.

Förra helgen åkte vi till stugan för att fixa lite och ta det lugnt.
Zorro var lite hängig och gick med svansen nedåt. Inte likt honom.
På måndagen var han inte bättre och jag ringde vetrinären med en klump i magen..han är ju inne på sitt 14:e år och det är längesedan han var på "besiktning".
Vi bestämde oss för att han skulle få somna in ifall det var något större fel.
Vi fick en tid på torsdagen och det blev en jobbig vecka! Efter några dagar misstänkte vi att han hade ont i sin svans och upptäckte en knöl på svansroten.
Det visade sig att han fått vattensvans....något som hundar får ifall dom blivit kalla eller badat i kallt vatten.
Typiskt för Labradorer som älskar att bada. Vilket inte stämmer in så bra på Zorro!!! men han är en gammal man som kanske lätt blir kall när han är ute för mycket i kylan.
Hur som helst fick han en spruta och medicin och fick följa med hem.
Vetrinär Kjell tyckte annars att han var vid god vigör för sin höga ålder, konstaterade att han var lite halvrutten i munnen men det vet vi redan pga kloaklukten som kommer från hans andedräkt.
"SkämsMarie" tog åt sig av kritiken och tänkte på hundtandborsten och hundtankrämen som står i badrumsskåpet mestadels oanvänt...
Hur som helst är vi glada att få ha kvar honom en stund till.<3
Gose snutten :)
 
För att återgå till förra helgen så passade jag på att plantera om mina pelargoner och eftersom det var för kallt att hållas ute så blev det en aning tillvänt i vardagsrummet.
Före.
Efter
Det blev kväller innan jag var färdig.
Förresten så syns ju inte pelargonerna på bilden för dom står på golvet men det är ändå inget att se för dom är ändå bara små stumpar till grenar som är nedklippta;)
Karin kom ut en sväng på söndagen och vi tog en promenad på isen i solskenet.
Halkigt värre. Riktig skridsko is.
Någon har glömt att ta upp sin båt...blir inte kul att få igång den motorn i vår!
Karin stoltserar ovanpå skördemörde =)))
Titta på lillen i bakgrunden med svansen mellan benen..han kanske var rädd att mörde skulle komma upp och ta honom hehe.
Kan ju iof vara vackert på vintern också fast en annan årstid är att föredraga!!!
 
Annars rullar allt på som vanligt.
Vi väntar på Karin och Olas bebis otåligt nu. Idag har dom gått en dag över tiden.
När som helst....hoppas att få presentera den lille i nästa inlägg!
 
Vi har fått en praktikant på hotellet vid namn Johan. En trevlig och rolig kille.
Han är lite allt i allo. Jobbar kväll med Sofie och serverar mat , jobbar dagtid med oss andra och är med vaktmästare Stefan på fredagar.
 
Igår poppade jag in på Mingla en sväng. Dom har haft rea ett tag och jag har ej haft tid att gå dit men igår hade jag lite andra ärenden på byn och tänkte att man kan ju alltid kolla om det är något kvar. Där hängde den och väntade på mig!!!!
Äkta dunjacka halva reapriset 200 pix. Ganska lagom va?
Supernöjd åkte jag hem och tog fredag, gick ut en sväng med grabben och frös inte ett dugg i snöstormen=)
Hann såklart med en sväng till Sally att ge henne sin dagliga dos av mormorspussar <3
Jobbiga mormor tänker Sally.
Okej då. Du är lite rolig ;)
Nu måste GTM ta sig en köpp.
På återseende hälsar vi på BRF Boken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0