MMM=mormor ,mamma och matte

Fast matte kallar jag mig iof inte, jag är ju mamma til Zorro ;)
I början så var det som att jag vrickade tungan lite när jag skulle kalla mig mormor..det lät så udda på något sätt.
Nu har jag vant mig och ibland kallar jag mig mormor när jag pratar med Zorro till och med, fast han hör ju inte längre så jag tror inte han tar illa upp.
Inte lätt det där. När man ska vara så många olika typer liksom. Tur att man inte kan bli farmor också. Zorro är ju för gammal för att få barn ;)
Fast det klart...jag är ju Svärmor också!!!!
GTM det är jag det eller GTS = Gamla tant mamma gamla tant mormor gamla tant matte samt GTS gamla tant svärmor, Hahaha vilket jävla svammel tänker ni! Kom till saken nu för tusan!
Här är iaf GTM med sina små kickor=)
Pluttisar.
Karin och Ola kom hem i lördags med sin lilla Tilda.
Hon är så söt den lilla tisdagsbullen<3
 
Lite av mamma och lite av pappa. Fast mest pappa enligt mitt tycke. Gålan :)( = internt betyder gullan)
Första gången vi ses på BB <3
Inte ens ett dygn gammal.
Otåliga mormor o company.
Andra besöket på BB.
Denna gång med gammelmormor  och gammelmorfar.
 
Igår blev det premiärtur med barnvagnen till moster Anna.
Har Sally verkligen varit så här liten tycks Jörgen tänka...ja det har hon faktiskt!en nu.
Stora tjejen =)
Som tom kan sitta själv. Nästan =)
Ja. Ni är för rare små flicker. Som farbror "Klapphårdarn" sa om Syrran och mig när vi var små.
Det var en gammal farbror som bodde på Kapellvägen som klappade oss stenhårt på kinderna  och tyckte vi var så söta :) Där av namnet som vi döpte homon till.
 
Vidare till vuxen livet.
Igår hade jag junta hemma hos mig.
Jag hade som vanligt min lediga dag och tänkte dra på något smarrigt bakverk till kaffet....
Bestämde mig för petit chouxer. Dom är ju så lätta att göra........
Hittade ett recept från Tina Nodström med chreme fraiche och lemon curd fyllning.
Satte igång och bakade efter konstens alla regler och efter att jag vispade i det sista ägget tycktye jag att smeten blev lite lös!
Provbakade några stycken för säkerhet skull. Dom flöt ut som Amerikanska pannkakor...Försökte rädda upp smeten med mera mjöl . "Fint mos" tänkte jag och gräddade på.
Under tiden gjorde jag fyllningen. Man skulle vispa creme fraichen..visste jag inte att man kunde!
Den blev tjock och fin! Skopade i lemon curden och vispade runt några varv med elvispen...skulle inte ha gjort!!!!!
Den blev tunn som vaniljsås :(
Slängde ett getöga in i ugnen. Petit chouxerna hade krackelerat...HHHHHHHHHHHHHHHHHEEUUUEEEE Pust.
Jag är så jävla värdelös på att baka!!
Släppte allt och gick ut med Zorro sen gick jag in och beklagade mig lite för Anna som undrade varför jag skulle envisas med att baka när jag ändå alltid misslyckas...(hon sa det inte ordagrant men tänkte det säkert)
Det är mitt vuxenliv i ett nötskal. Att bli tilrättavisad av sin förstfödde!!
Jag lugnade ner mig lite och gick hem och tänkte att jag kunde bjuda på dom till fikat när Karin och Ola skulle komma..Det är ju inte så noga som med Juntan liksom hehe
Hmm ser ut som scones med smält ost eller nåt!
Men dom blev rätt goda ändå.
Fick gå hem och göra en "habrivink paj" av frukt och bär som bjöds i här är ditt kylskåp.
Lemon curd fyllningen fick gå som surrogatvaniljsås.
Laxen med Västerbottenost täcke blev i alla fall lyckad. Tur att man inte är lika värdelös på matlagning varje fall.
Erika ser nöjd ut ändå=)
Berta och Nettan oxå även ifall fotografen fått i sig lite för mycket vitt vin till firren ser det ut som. Sudd sudd
 
I lördags var vi förresten ute och käkade på Joan´s med Mats och Jaana.
det var trevligt och jättegod mat.
Så trevligt att Marie glömde tänka blogg så det blev endast en bild på chefen och chefen ;)
Tråkigt för personen i fråga som ska hämta sin cykel i den här snödrivan på torget....
 
Idag när jag skulle ta fram matlådan på jobbet blev jag lite fundersam....
Detta vad var som mötte mitt öga när ja öppnade locket!
Tog visst fel bytta i morse ja!
Som tur var bjöd kocken på Alléhotellet på Crepes med räkstuvning så vi blev ändå mätta och belåtna.
Gick hem med en begynnande huvudvärk..
Det är mycket i huvudet med bokningana några veckor framöver.
Det är "Willysfolket" som bara vill ha fler och fler rum och man får trolla med knäna varje dag för att alla ska bli nöjda..det är en aning stressande men samtidigt en bra bokning i sportlovstider.
Det tackar vi Willys för!
Får väl gå dit och choppa loss som tack sen =)
Alltså. Gick ut i det förbannade vita bländade ljuset ute som kallas snö...Jag HATART!!!! Är så erbarmligt trött på vinter!
Säg inte att " Det är ju så skönt när ljuset kommer tillbaka" och sånt annat skitsnack! för det hjälper inte.
Det är halva februari,hela mars och halva april kvar innan man ser någon ände på skiten!
Kisande och med huvudvärk traskade Zorka o jag hemåt varje fall..
När vi passerat dementboendet på tegelbruket hörde jag ungarna som skrek i vattenrutchbanan på badhuset.
Jag var evinnerligt tacksam att jag slipper jobba där i all fall!!!
Samtidigt som ett skott från skjutbaban på Grosvad small ( konstigt att vi skall vara omringade av skjutbanor vart vi än bor tänkte jag surt!
Jag behövde få upplopp för mina aggresioner och tänkte att ett blogginlägg skulle sitta fint:)
Har nu suttit med detta i över en timma..ja hotelltelefonen har ringt fyra gånger under den tiden oxå..
 
Avslutar idag med lite gamla bilder som Karin gjorde för ett tag sedan.
Alltid roar det någon. Särskilt denna bild på fina familjen Söderberg Källgren, eller hur Berta?
 
Ok vi tar några till.
Semester på Legoland typ 1988 någonting.
 
Mormor Olga och morfar Linus.
 
Lisa Lindberg och Anna i Valstorp en midsommarafton .
 
 
Mera Valstorp.
Bosse Ohlsson, Ärtan ,Stefan och Berta.
 
 
Lina vill inte ha filmjölk :==)))
 
Nyfödd liten Anna på Finspångs BB.
 
Cecila Ohlsson käkar glass.
 
Min snygga farsa :)
Ja ni..det var en salig blandning foton utan inbördes ordning.
Hoppas ni haft glädje och några av er som läser min blogg lite nostalgi:)
Nu får det vara bra. Kanske blir det fler gamla bilder en annan gång. Om ni vill!
 
Avslutningsvis vill jag säga att apelsinerna är jäkligt sura i år :(
Hej.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

SötTilda!! Och vad lik Ebbe var kortet på Lina när hon tjöt, så ser han också ut!! Hahahahahaha!!!! Och snygga frillor ni hade back in the days du och morsan!! ;)

2013-02-20 @ 20:25:54
Postat av: Berta

hahahahahahahahaha!!! löjliga familjen var bäst!!

2013-02-21 @ 13:25:14
Postat av: Anna

Sötkorvsbebisar! :)
Roligt inlägg!!

2013-02-25 @ 16:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0